Την κατάργηση-συγχώνευση σχολικών μονάδων καταγγέλλει η τοπική οργάνωση της Ν.Δ. Αλεξανδρούπολης

Συντάκτης Νewsroom 24 Φεβρουαρίου, 2011 10:45

“O Τομέας Παιδείας της ΔΗΜ.Τ.Ο. (Δημοτική Τοπική Οργάνωση) της Νέας Δημοκρατίας Αλεξανδρούπολης, καταγγέλλει την διαφαινόμενη πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στην κατάργηση-συγχώνευση σχολικών μονάδων με στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων. Μια κίνηση που έρχεται να συμπληρώσει την από πολύ καιρό αποδόμηση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.


Την ώρα που γίνεται, θεωρητικά, προσπάθεια να συγκρατηθεί ο πληθυσμός της περιφέρειας και να αναζωογονηθεί η κοινωνική και οικονομική ζωή των ελληνικών χωριών, το υπουργείο Παιδείας καταφέρνει καίριο πλήγμα σε αυτή την προσπάθεια, κλείνοντας δεκάδες σχολεία της ελληνικής υπαίθρου. Παράλληλα, στέλνει τους «άστεγους» μαθητές των καταργηθέντων ολιγοθέσιων σχολείων στα περίφημα πολυδύναμα, επιτείνοντας με αυτό τον τρόπο το δεδομένο πρόβλημα υπερπληθυσμού πολλών σχολικών συγκροτημάτων και τα οποία στην πλειονότητά τους «πάσχουν» από κτιριακές εγκαταστάσεις.

Ειδικότερα, σε παραμεθόριες περιοχές, όπως ο νομός Έβρου, κάτι τέτοιο θα έχει ιδιαίτερα αρνητικές κοινωνικές συνέπειες, με ενδεχόμενη ερήμωση περιοχών, με οικονομικό μαρασμό και με ό,τι αυτό συνεπάγεται εθνικά, σε μια τόσο ευαίσθητη περιοχή και ταυτόχρονα, θα φέρει στο φως προβλήματα, όπως τη σχολική διαρροή, την κοινωνική ανισότητα στην παροχή εκπαίδευσης των μαθητών, καθώς οι οικονομικά ασθενέστερες ομάδες θα πληγούν περισσότερο και φυσικά, προβλήματα ασφάλειας κατά την μετακίνηση των μαθητών σε ένα δύσκολο οδικό δίκτυο, καθώς και την περαιτέρω αύξηση του  αριθμού των  μαθητών ανά τμήμα.

Εύλογα λοιπόν, δημιουργούνται τα ερωτήματα:

1)        Έχει την πρόθεση η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να αλλάξει την αρνητική κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης ή χρησιμοποιεί υπαρκτά προβλήματα για να προωθήσει το «φθηνό σχολείο»;

2)        Η κατάργηση-συγχώνευση σχολικών μονάδων εξυπηρετεί παιδαγωγικούς σκοπούς ή αυτή χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για την αφαίρεση εργασιακών και εκπαιδευτικών κατακτήσεων;

 

Τέλος, διαφωνούμε με την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας να αποφασίζει για την τύχη των τοπικών κοινωνιών χωρίς να ερωτηθούν οι αιρετοί εκπρόσωποί τους, καθώς επιβάλλεται να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.

Γνωρίζουμε επίσης, ότι η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ έχουν ζητήσει από το υπουργείο Παιδείας τη μη εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος, χωρίς πρώτα να γίνει εκτεταμένος διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ έχουν προτείνει και τα παιδαγωγικά κριτήρια που θα πρέπει να καλύπτονται από την εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου.

Κατόπιν τούτου, συμπαρατασσόμεθα με τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών του Νομού μας, τους συλλόγους γονέων  και όσους αγωνιούν για την τύχη αυτού του τόπου και λέμε:  ΟΧΙ στην επέκταση του «Καλλικράτη» και στην εκπαίδευση, μέσω συγχώνευσης,  δηλαδή «λουκέτων» σχολείων,  που αποφάσισε, σχεδία­σε «στο πόδι» και εφαρμόζει χωρίς διάλογο και κυρίως χωρίς να λάβει υπόψη τις ανάγκες της σύγχρονης μάθησης η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, διότι η πολύπαθη και μονίμως σε καθεστώς πειραματισμών και αλλαγών ελληνική Παιδεία ετοιμάζεται για μία ακόμα «μεταρρύθμιση», που υπαγορεύεται από την τρόικα και εκ των προτέρων κινείται σε λανθασμένη κατεύθυνση.

Τέλος στις προχειρότητες που μας γυρίζουν δεκαετίες πίσω και στηρίζονται σε αντιπαιδαγωγικά κριτήρια. Ας κάνουμε όλοι μαζί το πρώτο βήμα διαμαρτυρίας ενάντια σε όσους καταστρέφουν το μέλλον των παιδιών μας και ας « ζητιανέψουμε», διότι έτσι μας κατάντησαν, τα αυτονόητα: Ενίσχυση και όχι κλείσιμο των παραμεθόριων και απομακρυσμένων σχολικών μονάδων, που αποτελούν σημαντικό στοιχείο για τους τόπους που γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε!”

Από σχετικό δελτίο τύπου

 


Συντάκτης Νewsroom 24 Φεβρουαρίου, 2011 10:45

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV