Παρουσιάστηκε στην Αλεξανδρούπολη η «Ωκεανογραφική Μελέτη Βορειανατολικού Αιγαίου

Συντάκτης news 10 Ιουλίου, 2010 08:03

 

Παρουσιάστηκε  στην Αλεξανδρούπολη η «Ωκεανογραφική Μελέτη Βορειανατολικού Αιγαίου με έμφαση στην περιοχή των ακτών του νομού Έβρου» που εκπονήθηκε από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, κατόπιν προγραμματικής σύμβασης με το Νομαρχιακό Διαμέρισμα Έβρου. Στην παρουσίαση παρευρέθηκαν ο Νομάρχης Έβρου κ. Νικόλαος Ζαμπουνίδης, ο Αντινομάρχης Αγροτικού Τομέα – Ανάπτυξης & Υποδομών κ. Μιχάλης Κογιομτζής, οι Νομαρχιακοί Σύμβουλοι κ. Παρασκευάς Πατσουρίδης και κα Ουρανία Μαυρίδου, υπηρεσιακοί παράγοντες και πολίτες. Την μελέτη παρουσίασε ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Επιστημών της Θάλασσας του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Βασίλης Ζερβάκης.


«Η Ωκεανογραφική Μελέτη ανατέθηκε από τη Νομαρχία Έβρου στον Πανεπιστήμιο Αιγαίου», όπως δήλωσε ο κ. Ζερβάκης, «γιατί θέλανε να έχουνε μια ανεξάρτητη πηγή πληροφόρησης, όσον αφορά την κατάσταση του θαλάσσιου περιβάλλοντος, σε σχέση με την περιβαλλοντική μελέτη που θα καταθέσει όποια κατασκευάστρια εταιρεία. Και αυτό είναι προς τιμήν τους νομίζω, γιατί ελάχιστοι το κάνουν αυτό, να ζητήσουν μια εναλλακτική πηγή πληροφόρησης. Το αντικείμενο ήταν καταρχήν να δούμε τη θαλάσσια κυκλοφορία, γιατί αυτή είναι που θα καθορίσει, αν γίνει κάποιο ατύχημα, προς τα πού θα κινηθεί η ρύπανση και πώς θα διασπαρθεί. Και αφετέρου να καταγραφεί η σημερινή κατάσταση του θαλάσσιου περιβάλλοντος, για να έχουμε κάποιο πρότυπο να συγκρίνουμε στο μέλλον, εάν και όταν γίνει ο αγωγός, ή ανάλογα με το πώς θα εξελιχθεί το κλίμα, τι μεταβολές θα έχουμε.»

Από την πλευρά του ο Νομάρχης Έβρου κ. Νικόλαος Ζαμπουνίδης δήλωσε σχετικά «Έχουμε τη χαρά σήμερα να παρουσιάσουμε με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου την Ωκεανογραφική Μελέτη του Θρακικού Πελάγους, τη συμπεριφορά δηλαδή των ρευμάτων της θάλασσας δώδεκα μήνες το χρόνο, πάνω στην οποία θέλουμε να στηρίξουμε τη μελέτη μας για τα θέματα πολιτικής προστασίας. Εάν δηλαδή συμβεί οποιοδήποτε ατύχημα που αναφέρεται είτε στον αγωγό, εφόσον γίνει, είτε σε οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα υπάρχει στο θρακικό πέλαγος, είτε ακόμη και σε έναν ενδεχόμενο σεισμό, πρέπει σε κάθε περίπτωση να γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε, πώς πρέπει να αντιδράσουμε. Για να γίνει αυτό πρέπει να γνωρίζουμε τη συμπεριφορά της θάλασσας και των ανέμων όλες τις εποχές. Είναι μια πολύ σημαντική μελέτη που θα αποτελεί περιουσιακό στοιχείο για τον Έβρο και για τη Θράκη ολόκληρη. Η μελέτη θα μπορεί να αξιοποιηθεί από οποιονδήποτε είτε από Πανεπιστήμιο, είτε από επενδυτές, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι οι δημόσιοι φορείς θα μιλάνε μετά λόγου γνώσεως για το τι γίνεται και το τι πρέπει να κάνουν. Θα μπορούν δηλαδή να αξιολογήσουν και πάνω σε αυτό να σχεδιάσουν, να κτίσουν την οποιαδήποτε δραστηριότητα για τα θέματα πολιτικής προστασίας ή επιχειρηματικότητας.»

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων αναφορικά με τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, ο κ. Ζαμπουνίδης σημείωσε «Φαίνεται ότι υπάρχει ξανά μια κινητικότητα, ότι οι Βούλγαροι, μετά τις απειλές των Ρώσων ότι προσφεύγουν στα διεθνή δικαστήρια, ανοίγουν άλλη προοπτική με τις δηλώσεις του κ. Μπορίσοφ, και ότι υπάρχει ενδιαφέρον από τις αμερικάνικες εταιρείες να πάρουν το ποσοστό των Βουλγάρων για το κατασκευαστικό κομμάτι.

Η Επιτροπή Διαβούλευσης προς το παρόν έχει πάρει απόφαση να παγώσει όλες τις δραστηριότητες. Κρατάει τα γραφεία μέχρι τέλος του χρόνου, το Πανεπιστήμιο επιστρέφει τα χρήματα, ακυρώνεται η σύμβαση με αυτό για την ώρα. Παρόλα αυτά το Πανεπιστήμιο αναλαμβάνει να απαντήσει σε ό,τι έκτακτο θα υπάρξει. Τα χρήματα που έχουν δοθεί στην Επιτροπή Διαβούλευσης τα κρατάμε μέχρι 31-12-2010, και κάνουμε αίτημα να παραμείνουν στην Περιφέρεια ή στην ΤΕΔΚ του νομού, γιατί δεν ξέρουμε πραγματικά, έτσι όπως παίζονται τα γεωστρατηγικά παιχνίδια, τι μπορεί να μας προκύψει αύριο το πρωί. Νομίζω ότι πάντα πρέπει να υπάρχει ετοιμότητα από την πλευρά της Θράκης, από την πλευρά του Έβρου. Για αυτό φωνάζω όλα αυτά τα χρόνια να προχωρήσει το λιμάνι, να γίνει ο κάθετος άξονας, να τοποθετηθούμε έγκαιρα σε αυτή τη νέα γεωγραφία, γιατί η οικονομία δεν περιμένει. Δυστυχώς ούτε ο κάθετος άξονας, ούτε το λιμάνι ακόμη μπορούν να παίξουν αυτό το τεράστιο γεωστρατηγικό ρόλο, που μας κάλεσε κάποια στιγμή η ιστορία να τον παίξουμε, κι εμείς δείχνουμε απόλυτη ανικανότητα να το πετύχουμε.»

 


Συντάκτης news 10 Ιουλίου, 2010 08:03

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV