Αναστάτωση στον ΛΑΟΣ για διαφημιστικό σποτ αλυσίδας σούπερ μάρκετ

Συντάκτης Νewsroom 15 Απριλίου, 2011 12:45

Αναστάτωση στον ΛΑΟΣ για διαφημιστικό σποτ αλυσίδας σούπερ μάρκετ

Ερώτηση προς τα Υπουργεία Πολιτισμού και Περιφερειακής Ανάπτυξης υπέβαλε ο Βουλευτής Σερρών του ΛΑ.Ο.Σ. κ. Η. Πολατίδης σχετικά με το συχνά εμφανιζόμενο τον τελευταίο καιρό φαινόμενο στα ΜΜΕ διαφημίσεων με επικίνδυνα ανθελληνικά μηνύματα. Το πλήρες κείμενο της Ερωτήσεως έχει ως εξής.


Έκπληκτη η κοινή γνώμη παρακολουθεί τελευταίως διαφημιστική ταινία (σπότ) της γνωστής αλυσίδος υπεραγοράς (σούπερ μάρκετ) ΑΒ Βασιλόπουλος στην οποία εμφανίζεται χάρτης της Ελλάδος χωρίς να συμπεριλαμβάνει το μισό Αιγαίο και με εξαφανισμένη την Θράκη και σχεδόν ολόκληρη την Μακεδονία! το ειρωνικό της υποθέσεως μάλιστα είναι ότι το διαφημιστικό αρχίζει λέγοντας ότι: «Στα ΑΒ σεβόμαστε την παράδοση, επιλέγουμε φημισμένες περιοχές πού χρόνια τώρα μάς δίνουν τα πλούσια αγαθά τους»! Προφανώς για τους υπευθύνους της εταιρείας και για τους δημιουργούς της διαφημίσεως, το Αιγαίο, η Θράκη και η Μακεδονία, περιοχές με πλουσιότατο φυσικό –και όχι μόνον– πλούτο, δεν έχουν παράδοση και αγαθά πού να είναι άξια σεβασμού!

Λόγω του ότι η ανωτέρω διαφήμιση είναι η τελευταία μιας σειράς σχετικών διαφημίσεων πού περιέχουν επικίνδυνες για τα εθνικά μας θέματα αναφορές (πρόσφατο είναι το παράδειγμα διαφημίσεως της VODAFONE πού ενεφάνιζε σημαία της «ανεξάρτητης» Κρήτης!). Λόγω του ότι η συχνότης των αναφορών αυτών παύει να αποτελεί ατυχή σύμπτωση και προκαλεί βάναυσα τις εθνικές ευαισθησίες του ελληνικού λαού ο οποίος αναγκάζεται να δέχεται τα ανθελληνικά μηνύματα καθημερινώς από τους δέκτες των τηλεοράσεών του κ.λπ. Λόγω ακόμη του ότι τέτοιου είδους διαφημίσεις εκφεύγουν των ορίων της προωθήσεως ενός προϊόντος στην οικονομική αγορά και έχουν σαφείς πολιτικές, κοινωνικές και εθνικές προεκτάσεις.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

  1. Με δεδομένο ότι οι παραπάνω διαφημίσεις περιέχουν εικόνες, σύμβολα και μηνύματα τα οποία εντυπώνονται στο ανθρώπινο υποσυνείδητο προκειμένου να δημιουργηθεί οικειότητα προς αυτά, τι μέτρα θα λάβουν έτσι ώστε να εκλείψει το ανωτέρω φαινόμενο;
  2. Με δεδομένο ακόμη ότι με τις διαφημίσεις αυτές διασπείρονται ανυπόστατες και εθνικά επικίνδυνες πληροφορίες, ποιες οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις των διαφημιζομένων εταιρειών και των τηλεοπτικών σταθμών.

Αθήναι, 13 Απριλίου 2011

 


Συντάκτης Νewsroom 15 Απριλίου, 2011 12:45

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV