Ερώτηση Δημοσχάκη για το Τελωνείο Ορεστιάδας

Συντάκτης Νewsroom 23 Μαρτίου, 2016 09:44

Ερώτηση Δημοσχάκη για το Τελωνείο Ορεστιάδας

Η υποβάθμιση στο Τελωνείο Ορεστιάδας απασχόλησε και τον Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Αναστασίο Δημοσχάκη ο οποίος κατέθεσε σχετική ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών

Ερώτηση προς συζήτηση στην Βουλή των Ελλήνων κατέθεσε σήμερα ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. Αν. Δημοσχάκης, απευθυνόμενος στον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με την υποβάθμιση του Τελωνείου Ορεστιάδας, βάσει κείμενης νομοθεσίας.


Συγκεκριμένα, ερωτάται ο Υπουργός, μετά από σχετική επιχειρηματολογία περί της λειτουργικότητας των τελωνειακών υπηρεσιών, εάν θα μελετήσει την ακύρωση της υποβάθμισης του Τελωνείου Ορεστιάδας.

Το ζήτημα αφορά άμεσα την επιχειρηματική δραστηριότητα του Έβρου, αλλά και της Περιφέρειας Α.Μ.Θ., καθώς το Τελωνείο Ορεστιάδας περιλαμβάνει την μοναδική οδική σύνδεση (Ορμένιο-Βουλγαρία) μετά τον Προμαχώνα Σερρών στην οποία επιτρέπεται η εμπορευματική κίνηση με την Βουλγαρία.

Για αυτό και παράλληλα κατατέθηκε και αναφορά για την κατάθεση επιστολής διαμαρτυρίας αναφορικά με το ζήτημα του Προέδρου του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλου Τοψίδη.

Ακολουθεί η ερώτηση:

ΠΡΟΣ: κ. Υπουργό Οικονομικών

ΘΕΜΑ: Ακύρωση υποβάθμισης Τελωνείου Ν. Ορεστιάδας

Ανησυχία έχει προκαλέσει στην περιοχή του Έβρου η αναμενόμενη υποβάθμιση του Τελωνείου Ν. Ορεστιάδας. Η χωρική αρμοδιότητα του Τελωνείου Ν. Ορεστιάδας ξεκινάει από την Μάνδρα και φτάνει έως και το Ορμένιο, μια απόσταση εκατό (100) περίπου χιλιομέτρων και περιλαμβάνει τις πύλες εισόδου Πυθίου-Τουρκίας (σιδηροδρομική γραμμή), Κυπρίνου-Βουλγαρίας (οδική γραμμή) και Ορμενίου-Βουλγαρίας (οδική γραμμή), η οποία είναι η μοναδική μετά τον Προμαχώνα Σερρών στην οποία επιτρέπεται η εμπορευματική κίνηση.

Το Τελωνείο Ορεστιάδας, παρά το ελάχιστο προσωπικό που διαθέτει, σχεδόν καθημερινά στέλνει ομάδα δίωξης στο Ορμένιο με πολύ καλά αποτελέσματα στην πάταξη της λαθρεμπορίας καυσίμων, αλκοολούχων και καπνικών προϊόντων και στην κατάσχεση αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες μη δικαιούχων προσώπων, ενώ από πέρυσι είχε συσταθεί σε αυτό από την Τελωνειακή Υπηρεσία κινητή ομάδα ελέγχου (Κ.Ο.Ε.).

Παρ’ όλα αυτά το Υπουργείο Οικονομικών με τον υπ. αρ. 4369/2016 Νόμο (ΦΕΚ 33/27-02-2016) προχωρά στην υποβάθμιση διαφόρων Τελωνείων (από Α΄ Τάξης σε Β΄ Τάξης) μεταξύ αυτών και του Τελωνείου Ορεστιάδας. Συγκεκριμένα, με τον νέο Νόμο προβλέπεται στο Νομό Έβρου να λειτουργήσουν δύο διευθύνσεις τελωνείων: 1.Το Τελωνείο Κήπων με εξαρτώμενο το Τελωνείο των Καστανέων και 2.Το Τελωνείο Αλεξανδρούπολης με εξαρτώμενο το Τελωνείο Ορεστιάδας.

Με τις προβλεπόμενες δύο διευθύνσεις στον Νομό Έβρου, οι αποστάσεις των τελωνείων του Βορείου Έβρου θα έχουν απόσταση άνω των 100 χιλιομέτρων από τα κύρια τελωνεία.

Επειδή η λειτουργία κατά αυτόν τον τρόπο θα επιφέρει προβλήματα και υψηλά κόστη στην εκτέλεση των καθηκόντων των τελωνειακών υπαλλήλων, όπως η πάταξη της λαθρεμπορίας και της φοροδιαφυγής, προτείνεται το Τελωνείο Ν. Ορεστιάδας να παραμείνει Τελωνείο Α΄ Τάξης, με το Τελωνείο Καστανέων ως τμήμα του, καθόσον η μεταξύ τους απόσταση είναι μόλις 17 χιλιόμετρα. Επιπροσθέτως, πιστεύουμε πως πρέπει σε τέτοιου είδους αποφάσεις να λαμβάνεται υπόψη πάντα και η υπάρχουσα οργάνωση των υφιστάμενων υπηρεσιών και διοικητικών δομών του κράτους.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε:

Θα μελετήσετε την πρόταση το Τελωνείο Ν. Ορεστιάδας να παραμείνει Τελωνείο Α΄ Τάξης, με το Τελωνείο Καστανέων ως τμήμα του, ώστε να συνεχίσει το επιτυχημένο έργο του;

 


Συντάκτης Νewsroom 23 Μαρτίου, 2016 09:44

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV