FSRU Αλεξανδρούπολης: Τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου η εμπορική του λειτουργία

Συντάκτης Σταυρούλα Αγελαδαράκη 30 Δεκεμβρίου, 2023 09:25

FSRU Αλεξανδρούπολης: Τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου η εμπορική του λειτουργία

Μεταξύ 15 και 20 Ιανουάριου εκτιμάται ότι θα φτάσει το δοκιμαστικό φορτίο – Τι περιλαμβάνει η διαδικασία της μόνιμης πρόσδεσης του πλοίου

Τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου εκτιμάται ότι θα αρχίσει η εμπορική λειτουργία του FSRU της Αλεξανδρούπολης. Στις 17 Δεκεμβρίου κατέπλευσε στο λιμάνι το πλοίο με το όνομα Alexandroupolis προερχόμενο από τα ναυπηγία των Φιλιππίνων και αμέσως οι τεχνικοί πήραν τις θέσεις τους.
Τα ξημερώματα της Τρίτης 19 Δεκεμβρίου βρέθηκε στο μόνιμο αγκυροβόλιο στα ανοιχτά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης και ξεκίνησε η διαδικασία της μόνιμης πρόσδεσης του, για την οποία χρειάστηκε περίπου μια εβδομάδα αφού τέσσερα ειδικά ρυμουλκά και 50-60 άτομα εργάστηκαν για να δέσουν τις 12 άγκυρες που το κρατούν στη θέση του.

Ακολούθως προβλεπόταν να τοποθετηθεί το λεγόμενο μπαλκόνι, δηλαδή η ειδική κατασκευή μέσα από την οποία θα περνούν ο αγωγός και τα δίκτυα επικοινωνιών του FSRU με τον μετρητικό σταθμό της στεριάς και το σύστημα του ΔΕΣΦΑ. Επίσης εκεί θα βρίσκεται ο λεγόμενος «ομφάλιος λώρος» που θα συνδέει με εύκαμπτο διπλό σωλήνα 14 ιντσών το FSRU με τον υποθαλάσσιο αγωγό μεταφοράς του αερίου στη στεριά και τον μετρητικό σταθμό.


Εφόσον γίνουν όλες οι συνδέσεις ένα πλοίο μεταφοράς LNG θα δέσει πλάι στο FSRU και θα ξεκινήσει η σταδιακή εκφόρτωση ώστε να μειωθεί η θερμοκρασία του σταθμού. Η θερμοκρασία του FSRU που θα είναι άδειο, σε εκείνη τη φάση υπολογίζεται ότι θα είναι στους 15 βαθμούς Κελσίου και θα πρέπει να μειωθεί σταδιακά στους -160 Κελσίου. Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία της ψύξης θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του ίδιου του FSRU και θα αρχίσουν σταδιακά να γεμίζουν οι σωλήνες. Θα ακολουθήσουν τα τελικά τεστ (performance) για την αποστολή αερίου με διάφορες ταχύτητες αφού στο μεταξύ θα έχει συνδεθεί και ο αγωγός του ΔΕΣΦΑ με το όλο σύστημα.

Μετά και από την ολοκλήρωση των εργασιών εγκατάστασης “θα περιμένουμε πλέον το πρώτο πλοίο που θα δέσει για να ξεφορτώσει”, δήλωσε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gastrade Α.Ε Κ.Σιφναίος, διευκρινίζοντας πως “αυτό θα είναι το δοκιμαστικό αέριο με το οποίο θα γίνουν όλες οι προαπαιτούμενες δοκιμές του συνόλου του εξοπλισμού (καυστήρων, αεριοποιητών κτλ.). Ταυτόχρονα θα πραγματοποιηθεί και η σύνδεση του χερσαίου αγωγού με το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ – ολοκληρώνεται ο μετρητικός και ρυθμιστικός σταθμός της Αμφιτρίτης – και πλέον το FSRU θα είναι έτοιμο να ξεκινήσει τη λειτουργία του.

“Πιστεύω, ότι μεταξύ 15 και 20 Ιανουάριου θα έρθει το δοκιμαστικό φορτίο και θα γίνουν όλες οι δοκιμές σε διάστημα έξι με εφτά εβδομάδων, άρα λογικά τέλη Φεβρουαρίου αρχές Μαρτίου θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε“, καταλήγει ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gastrade.

Πότε το παραλαμβάνει η Gastrade

Η τελική φάση των δοκιμών εκτιμάται ότι θα διαρκέσει 8-10 ημέρες και μετά θα γίνει η τυπική παραλαβή του FSRU από την εταιρία λειτουργίας του δηλαδή την Gastrade.
Πρέπει να σημειωθεί ότι έχει εκπονηθεί ήδη πρόγραμμα εκφορτώσεων για το έτος φυσικού αερίου 2023-2024 το οποίο ξεκινά με την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του σταθμού και ολοκληρώνεται στις 30 Σεπτεμβρίου.

Βεβαίως πρέπει να σημειωθεί ότι όλος ο προγραμματισμός για την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του FSRU στις αρχές Μαρτίου εξαρτάται από τις καιρικές συνθήκες. Όπως αναφέρουν παράγοντες της Gastrade, εάν δεν υπάρχουν έκτακτα καιρικά φαινόμενα τότε ο σταθμός θα είναι έτοιμος στο τέλος Φεβρουαρίου και θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις αρχές Μαρτίου.

Το FSRU η λειτουργία του οποίου αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον από την αγορά θα αποτελεί μία επιπλέον πηγή εφοδιασμού της χώρας με φυσικό αέριο αλλά και των κρατών των Βαλκανίων. Μέσω του ελληνοβουλγαρικού αγωγού (IGB) ποσότητες θα περνούν στη Βουλγαρία και από εκεί μέσω διασυνδετήριου αγωγού το αέριο θα φτάνει στη Ρουμανία.

Όπως είναι γνωστό η εταιρία διαχείρισης και λειτουργίας του είναι Gastrade με μετόχους την Ελμίνα Κοπελούζου, την Gaslog, τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, την Bulgartransgaz (Διαχειριστής Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Βουλγαρίας) και τον ΔΕΣΦΑ. Οι πέντε μέτοχοι κατέχουν από 20%, ενώ η αρχική ιδέα για την ανάπτυξη του FSRU ήταν του επιχειρηματία, Δημήτρη Κοπελούζου το 2010.

Πηγή: worldenergynews.gr


Συντάκτης Σταυρούλα Αγελαδαράκη 30 Δεκεμβρίου, 2023 09:25

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV