Χωρίς διπλασιασμό γραμμής το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο λόγω Daniel

Συντάκτης Σταυρούλα Αγελαδαράκη 25 Οκτωβρίου, 2023 09:49

Χωρίς διπλασιασμό γραμμής το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο λόγω Daniel

Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και η κακοκαιρία Daniel έχουν επιφέρει σημαντικές τροποποιήσεις στους άξονες προτεραιοτήτων του εγχώριου σιδηροδρομικού συστήματος.

Έμφαση πλέον δίδεται στην αποκατάσταση του τμήματος που επλήγη από την κακοκαιρία Daniel και την ολοκλήρωση / λειτουργία των συστημάτων τηλεδιοίκησης / σηματοδότησης.

Από τη νέα κατάσταση στον σιδηρόδρομο έχουν επηρεαστεί και μάλιστα, σε αξιοσημείωτο βαθμό, τα 6 έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου της ΕΡΓΟΣΕ.


Ένα από αυτά , όπως αναφέρει το metaforespress.gr, είναι η αναβάθμιση και ο διπλασιασμός της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,07 δις ευρώ, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.

Το αντικείμενο του έργου, όπως αρχικά μελετήθηκε και προκηρύχτηκε, περιλαμβάνει την κατασκευή περί τα 186 χλμ. κύριας σιδηροδρομικής γραμμής και τη βελτίωση – προσαρμογή των 15 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα «Αλεξανδρούπολη – Διδυμότειχο» και 19 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα «Διδυμότειχο – ελληνοβουλγαρικά σύνορα».

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, το φυσικό αντικείμενο του έργου θα τροποποιηθεί και ίσως να μην περιλαμβάνει τον διπλασιασμό της γραμμής.

Σημειώνεται ότι ο αρχικός σχεδιασμός του έργου περιελάβανε τον διπλασιασμό της γραμμής, με ηλεκτροκίνηση και ETCS, ο οποίος θα υλοποιούταν, είτε με διαπλάτυνση του υφιστάμενου διαδρόμου, είτε σε νέα χάραξη, σε τμήματα όπου κρινόταν απαραίτητο.

Σε γενικές γραμμές, το έργο έχει τεράστια σημασία και για τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές, καθώς «συμπαρασύρει» το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, από το οποίο διεξάγονται μεταφορτώσεις, κυρίως στρατιωτικού υλικού.

Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία: Πριν αλέκτορα φωνήσαι, τρις…

Θέση για το θέμα παίρνει η Περιφερειακή παράταξη Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία θυμίζοντας την εξαγγελία του πρωθυπουργού για το έργο τον Μάρτιο κατά την διάρκεια περιοδείας του στον Έβρο:

Ο κ. Μητσοτάκης παίρνει πίσω άλλη μία εξαγγελία του που αφορά την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και ειδικά τον πολύπαθο Έβρο.
Η εξαγγελία αφορούσε την αναβάθμιση και τον διπλασιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,07 δις ευρώ, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.
Τον Μάρτιο του ’23, είχε δηλώσει από τον Έβρο όπου περιόδευε: «…κάποιοι αγωνιστήκαμε στην Ευρώπη για να αυξήσουμε το ΕΣΠΑ της περιφέρειας. Διότι διεκδικήσαμε πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης τους οποίους μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για σημαντικά έργα υποδομής, όπως η διπλή γραμμή του τρένου από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, που όταν ολοκληρωθεί, το 2028, πραγματικά θα αλλάξει όψη ο Έβρος».

H Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία από την άλλη αναδεικνύει την αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ των πόλεων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου , που είναι εφικτή με την δρομολόγηση τακτικής σιδηροδρομική συγκοινωνίας – με μικρές γρήγορες αυτοκινητάμαξες, όχι με συρμούς δυσκίνητους – μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Δικαίων, για να δώσουμε μία δυναμική στον βόρειο Έβρο.

Ένα γρήγορο μέσο σταθερής τροχιάς, όπως το τραίνο, να μπορεί να ενώσει αυτά τα σημαντικά αστικά κέντρα του Έβρου, μαζί με το απομακρυσμένο Τρίγωνο.


Συντάκτης Σταυρούλα Αγελαδαράκη 25 Οκτωβρίου, 2023 09:49

Ράδιο Έβρος TV