Σπύρος Κουτρούμπας: Η αύξηση εισακτέων δεν λέει τίποτα επί της ουσίας

Συντάκτης Νίκος Πατούνας 14 Μαΐου, 2021 14:10

Σπύρος Κουτρούμπας: Η αύξηση εισακτέων δεν λέει τίποτα επί της ουσίας

Νέα δεδομένα προκύπτουν από τις τελευταίες ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τον αριθμό εισακτέων στις Σχολές του ΔΠΘ, καθώς ιδιαίτερο προβληματισμό προκάλεσε η αύξηση των εισακτέων στα δύο Τμήματα που λειτουργούν στην Ορεστιάδα.

Η εν λόγω αύξηση, +78 εισακτέοι στο Τμ. Αγροτικής Ανάπτυξης και +40 στο Τμ. Δασολογίας, αποτυπώθηκε στην ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας ως αποτέλεσμα “στήριξης” λόγω της ακριτικής περιοχής. Δεν φαίνεται όμως να είναι έτσι, όπως αναλυτικά εξήγησε στο Ράδιο Έβρος 97.1 και στην εκπομπή “Εβροσκόπιο” ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας κ. Σπύρος Κουτρούμπας.

Συγκεκριμένα, στη χθεσινή (13-05-21) ανακοίνωση του Υπουργείου σχετικά με τον αριθμό εισακτέων στα ΑΕΙ της χώρας και συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, αναφέρονται τα εξής:

“Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνέχεια της ανακοίνωσης του προγράμματος των πανελλαδικών εξετάσεων Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων 2021, ανακοινώνει τον αριθμό των εισακτέων ανά Πανεπιστημιακή Σχολή/Τμήμα για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, καθώς και τους συντελεστές βάσει των οπoίων καθορίζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής σε κάθε Πανεπιστημιακή Σχολή/Τμήμα.

Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 ανέρχεται σε 77.415. Η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους Τμήματα έγινε με βάση τα εξής κυρίως κριτήρια:

  • Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.
  • Τη στήριξη τριών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ακριτικών περιοχών (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας), με αύξηση του αριθμού των εισακτέων.
  • Τη βελτίωση της σύνδεσης της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, με την αύξηση εισακτέων σε Τμήματα με αναμενόμενη αύξηση της απορρόφησης των αποφοίτων τους, όπως π.χ. στα Τμήματα Επιστημών Αγωγής στην Πρώιμη και Παιδική Ηλικία, στα Τμήματα Νηπιαγωγών, στα τμήματα Πληροφορικής, στην Κτηνιατρική.
  • Τη βελτίωση της αντιστοίχισης εισακτέων και προσωπικού των Τμημάτων.
  • Την πρόταση αναδιάρθρωσης του Πανεπιστημίου Πατρών και τη σχετική εισήγηση της ΕΘΑΑΕ, οι οποίες υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της συνολικής προσπάθειας που είναι εν εξελίξει – και των ίδιων των Ιδρυμάτων, όπως η προκείμενη – για εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη.

Παράλληλα, ανακοινώνονται οι συντελεστές που όρισε το κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή του, βάσει των οποίων θα προκύψει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ). Υπενθυμίζεται ότι για την εισαγωγή υποψηφίων σε ΑΕΙ απαιτείται η επίτευξη στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμολογικής επίδοσης ίσης ή μεγαλύτερης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ανά Σχολή, Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση. Η ΕΒΕ διαμορφώνεται από το μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο, ο οποίος πολλαπλασιάζεται με συντελεστή που καθορίζεται από τα ιδρύματα εισαγωγής για κάθε Σχολή, Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Ο συντελεστής βρίσκεται εντός του διαστήματος ελάχιστης και μεγίστης τιμής, που έχει διαμορφωθεί στο εύρος μεταξύ 0,80% και 1,20%, ενώ ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της ΕΒΕ των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών έχουν οριστεί οι τιμές 0,70% και 1,10% αντιστοίχως.

Με το Νόμο 4777/2021, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) θεσπίστηκε:

  • για τη διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών,
  • για τη θωράκιση του κύρους των Πανεπιστημιακών σπουδών,
  • για την ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή τους φυσιογνωμία, καθώς για πρώτη φορά προβλέπεται αποφασιστικός ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών,
  • για την ορθολογικότερη κατανομή και χρήση των πόρων του κάθε ΑΕΙ”.

Ο κ. Σπύρος Κουτρούμπας έδωσε τη δική του ερμηνεία, προσπαθώντας να εξηγήσει τι σημαίνει η αύξηση αυτή. Εξέφρασε τις επιφυλάξεις, την ανησυχία και τον προβληματισμό του, καθώς, όπως χαρακτηριστικά επανέλαβε αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της συνομιλίας: “Αυτή η αύξηση δεν λέει τίποτα επί της ουσίας”. Αντίθετα, υποστήριξε πως “ενδεχομένως να δημιουργήσει και επιπλέον πρόβλημα”, ενώ θεωρεί πως αποτελεί “υποβάθμιση για την επιστήμη να έχουμε περίπου 3000 Γεωπόνους κάθε χρόνο”.

Ακούστε αναλυτικά:


Συντάκτης Νίκος Πατούνας 14 Μαΐου, 2021 14:10

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV