A Junior στην Δευτέρα Δημοτικού; Γιατί;
Γράφει η Κρυσταλλία Παπαδοπούλου
– Μα είναι μικρό ακόμα!
-Δεν καταλαβαίνει!
-Εδώ δεν έμαθε Ελληνικά ακόμα, Αγγλικά θα μάθει;
Πολύ γνωστές ατάκες, σωστά; Αν βρεθήκατε ποτέ σε παρέα μαμάδων και το θέμα ήταν η ξένη γλώσσα και χωρίς να βάλω στοίχημα, το έχω κερδίσει! Είναι οι απόψεις που επικρατούν! Χωρίς να είμαι παρούσα, έχω τις αποδείξεις στα χέρια μου…τα παιδάκια που τελικά ξεκινάνε τα Αγγλικά στην Β’ Δημοτικού είναι ελάχιστα – η πλειοψηφία των γονέων δεν τα θεωρεί ακόμη ικανά…
Οι επιστήμονες της Διδακτικής, της Μεθοδολογίας και της Ψυχογλωσσολογίας όμως, έχουν διαφορετική άποψη! Ο μηχανισμός εκμάθησης της μητρικής μας γλώσσας ακολουθώντας μία φθίνουσα πορεία έως ότου χαθεί πια στην ενηλικίωση, εάν βρει κάτι ενδιαφέρον, ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΕΝΕΡΓΟΣ! Και τι είναι αυτό που θα μπορούσε να είναι ενδιαφέρον σε έναν μηχανισμό εκμάθησης γλώσσας; Μα μία ακόμα γλώσσα φυσικά! Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο άλλωστε και το δημόσιο σχολείο επιτέλους υιοθέτησε τα Αγγλικά προσχολικής ηλικίας σε όλα τα δημοτικά της χώρας, κάτι που στον ιδιωτικό τομέα εφαρμόζεται από το επίπεδο της νηπιακής ηλικίας και με τεράστια επιτυχία στην πρόοδο των παιδιών!
Επιτυχία φυσικά δεν εννοούμε την απόκτηση πτυχίου σε προσχολική ηλικία! Προς Θεού!! Οι έρευνες όμως αποδεικνύουν πως οι μαθητές που συστηματικά διδάχθηκαν προσχολικού επιπέδου γλώσσα σε νηπιακή ηλικία την ξένη γλώσσα, σε βάθος χρόνου, έχουν καλύτερη εξέλιξη στην απόκτηση της σε σχέση με τα παιδιά που για πρώτη φορά ήρθαν σε επαφή με μία ξένη γλώσσα στην Τρίτη ή στην Τετάρτη Δημοτικού! Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά που ξεκίνησαν την συστηματική μάθηση της γλώσσας στην Β’ Δημοτικού!
Εκτός από το ότι τα παιδιά έχουν σύμμαχό τους τον ενεργό ακόμα μηχανισμό εκμάθησης της μητρικής μας, έχουν περισσότερο χρόνο και ενθουσιασμό χάριν στην παιδικότητα της ηλικίας. Στα επόμενα χρόνια που η προ-εφηβεία χτυπά την πόρτα τους, ο αρνητισμός προς τις σχολικές ασχολίες περιλαμβάνει και τα Αγγλικά!
Επιπλέον, δεν παραβλέπουμε το γεγονός ότι ξεκινώντας ένα χρόνο νωρίτερα, τελειώνουν και ένα χρόνο νωρίτερα, πριν αρχίσει το Λύκειο και η επίπονη διαδικασία της προετοιμασίας για τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Σκεφτείτε την απόγνωση ενός εφήβου που θα πρέπει να συνδυάσει την προετοιμασία του για ένα υψηλού επιπέδου πιστοποιητικό Αγγλικών Β2 η Γ2 με τις απαιτήσεις του Λυκείου! Πραγματικά, αποτρόπαιο!!
Κάθε φορά λοιπόν που ελαφρά τη καρδία λέμε ή ακούμε ατάκες του στυλ “άντε καλέ, μικρό είναι ακόμα” καταδικάζουμε αυτό το μικρό σήμερα παιδάκι, έφηβο σε πολύ λίγα χρόνια σε μία μάχη άνιση με τα μαθήματά του, Αγγλικά αλλά και Ελληνικά! Του στήνουμε εμείς με τα ίδια μας τα χέρια ένα θρίλερ ταυτόχρονης προετοιμασίας για εξετάσεις πιστοποίησης Αγγλικών, Λυκειακές απαιτήσεις και φυσικά όλα αυτά κατά την διάρκεια της εφηβείας…. ορολογιακή βόμβα!!
Εμπιστευτείτε τα παιδιά σας, είναι μικρόσωμα μεν, πανέξυπνα δε!! Εμπιστευτείτε το φροντιστήριο που με ευθύνη και γνώση επιλέγει το κατάλληλο διδακτικό υλικό για την ηλικία τους και κερδίστε για τα παιδιά σας ένα χρόνο άνεσης στο Λύκειο και σίγουρη επιτυχία στις εξετάσεις πιστοποίησης των Αγγλικών τους!
Καλή σχολική χρονιά!