Ορεστιάδα: Λύση στο χάος στη διασταύρωση της Ζαρίφη

Συντάκτης Σταυρούλα Αγελαδαράκη Δεκέμβριος 7, 2018 10:55

Ορεστιάδα: Λύση στο χάος στη διασταύρωση της Ζαρίφη

Αλλάζουν ριζικά κεντρικοί δρόμοι στην πόλη της Ορεστιάδας, σύμφωνα με τα όσα συζήτησε και αποφάσισε σε συνεδρίασή του το Δημοτικό συμβούλιο Ορεστιάδας

Συγκεκριμένα στην συνεδρίαση της Πέμπτης 6 Δεκεμβρίου μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν στο δημοτικό συμβούλιο συζητήθηκε το θέμα της έγκριση μελέτης, τευχών δημοπράτησης και συγκρότηση επιτροπής διαγωνισμού για το έργο: «Κατασκευή κυκλικών κόμβων και νησίδας στο Δήμο Ορεστιάδας» με εισηγητή τον Αντιδήμαρχο Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Περιστεράκη.

Η περιοχή που αποφασίστηκε να γίνουν οι παρεμβάσεις, που περιλαμβάνουν μονοδρομήσεις και κατασκευή κυκλικού κόμβου μεταξύ άλλων, θεωρείται ιδιαίτερα επικίνδυνο σημείο για οδηγούς και πεζούς. Συγκεκριμένα πρόκειται για την διαμόρφωση κεντρικής οδού της πόλης, της Βασιλέως Κωνσταντίνου καθώς και οδών που συνδέονται με αυτήν.

Τι αλλάζει

Το έργο χωρίζεται σε δύο δράσεις. Η πρώτη δράση του έργου είναι η διαμόρφωση της οδού Β. Κωνσταντίνου από την οδό Ορέστου μέχρι το νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Αναλυτικά οι παρεμβάσεις που θα γίνουν είναι οι εξής:

  1. Μείωση του πλάτους της νησίδας. Το σημερινό πλάτος αυτής είναι 6,30 μ. και προτείνεται η μείωση αυτού σε 2,50 μ. Η νέα νησίδα θα κατασκευασθεί από προκατασκευασμένα κράσπεδα με ρείθρο από οπλισμένο σκυρόδεμα C20/25
  2. Στην νέα επιφάνεια του δρόμου που θα δημιουργηθεί μετά την μείωση του πλάτους της νησίδας θα διαστρωθεί με ασφαλτική ισοπεδωτική στρώση και όλη η επιφάνεια των δύο ρευμάτων του δρόμου θα διαστρωθεί με άσφαλτο πάχους 0,05 μ. αφού πρώτα θα γίνει καθαίρεση υπάρχουσας ασφάλτου αντιστοίχου πάχους
  3. Το πλάτος του δρόμου θα αυξηθεί και στα δύο ρεύματα από 8,15 μ. στα 10,15 μ.
  4. Εκατέρωθεν του κάθε ρεύματος της οδού θα δημιουργηθούν θέσεις parking με ελεύθερο πλάτος κάθε ρεύματος οδού 3,05 μ για την διέλευση των οχημάτων.

Η δεύτερη δράση που έχει τεθεί σε προτεραιότητα από την Δημοτική αρχή είναι η κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου στην διασταύρωση των οδών Β. Κωνσταντίνου με Ζαρίφη (ευρύτερη περιοχή μέχρι Ανδρούτσου και πρώην PICO).

Η σκοπιμότητα υλοποίησης του έργου αυτού έγκειται στην αναγκαιότητα βελτίωσης του υφιστάμενου κυκλοφοριακού ρεύματος στο προαναφερθέν σημείο, το οποίο αναδείχθηκε από παρατηρήσεις πολιτών και στελεχών της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου.

Στην περιοχή αυτή, όπως περιγράφεται, επικρατεί μια χαοτική οδηγική συμπεριφορά. Συγκεκριμένα, οι οδηγοί που διασταυρώνονται στο σημείο αυτό πολλές φορές φτάνουν σε όρια απόγνωσης μη γνωρίζοντας εάν έχουν ή δεν έχουν προτεραιότητα, πού να σταματήσουν για να μην συγκρουσθούν με κάποιο άλλο όχημα και γενικά επικρατεί μια κατάσταση διορθωτέα.

Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν θύματα από συγκρούσεις οχημάτων περισσότερο θεωρείται μάλλον τυχαίο γεγονός παρά οφειλόμενο στις σωστές συνθήκες κυκλοφορίας των οχημάτων, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται.

Συγκεκριμένα στην περιοχή αυτή παρατηρούνται εφτά τομές τροχιάς οχημάτων, ένας αριθμός πολύ μεγάλος για κυκλοφορία μέσα στην πόλη της Ορεστιάδας και προφανώς εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους τροχαίων ατυχημάτων ή δυστυχημάτων.

Η τεχνική υπηρεσία μελέτησε το εν λόγω θέμα και κατέληξε στα παρακάτω:

  1. Κατασκευή υπερβλητού κυκλικού κόμβου στην διασταύρωση των οδών Ζαρίφη και Β. Κωνσταντίνου, ύψους 10 εκ. του μέτρου, διαμέτρου 10 μέτρων, με το κέντρο του κύκλου στην τομή των αξόνων των οδών Ζαρίφη και Β. Κωνσταντίνου.
  2. Τροποποίηση και επιμήκυνση της υπάρχουσας νησίδας μεταξύ των Ο.Τ. 1 και 2 και μέχρι τον προαναφερθέντα κόμβο με προκατασκευασμένα κράσπεδα προκειμένου τα οχήματα που κινούνται από λεωφόρο Β. Κωνσταντίνου προς το κέντρο της πόλεως να οδεύουν κάθετα στην οδό Ιπποκράτους και να γίνει σαφής η πορεία των οχημάτων επί της Β. Κωνσταντίνου.
  3. Το τμήμα της Β. Κωνσταντίνου νοτίως του ΟΤ 2 μεταξύ Μαγκλή και Ζαρίφη μονοδρομείται με κατεύθυνση δυτικά (προς Πύργο)
  4. Το τμήμα της Β. Κωνσταντίνου βορείως του ΟΤ 1 μετά την διασταύρωση Ιπποκράτους και Ανδρούτσου και μέχρι την Ζαρίφη, μονοδρομείται με κατεύθυνση ανατολικά προς το κέντρο της πόλης.

Επίσης μεταφέρεται και η πράσινη λαϊκή αγορά που πραγματοποιείται στην επέκταση της Β. Κωνσταντίνου (δείτε αναλυτικά ΕΔΩ).

Στόχοι των παρεμβάσεων

Με τις προτεινόμενες παρεμβάσεις οι τομές των τροχιών των οχημάτων μειώνονται από επτά σε μία, αριθμός πάρα πολύ ικανοποιητικός και σχεδόν μηδενίζεται την πιθανότητα σύγκρουσης οχημάτων, συμβάλλοντας μ’ αυτό τον τρόπο στην:

  • Ασφάλεια των οδηγών, των πεζών, των ποδηλατών, που είναι θέμα μείζον και ζητούμενο ενώ σήμερα υπάρχει κίνδυνος για την υγεία και την ζωή τους.
  • Ευρύτερης κλίμακας οφέλη: οικονομικά και περιβαλλοντικά, λόγω μείωσης του χρόνου καθυστέρησης στην περιοχή αυτή.
  • Άνεση στην κυκλοφορία στο συγκεκριμένο τμήμα λόγω εύκολης λειτουργίας του κόμβου δεδομένου ότι γίνονται αντιληπτά πλέον οι θέσεις εισόδου εξόδου από τον κόμβο, οι μονοδρομήσεις και η προτεραιότητα σύμφωνα με τον ΚΟΚ και τις πινακίδες κυκλοφορίας που θα τοποθετηθούν.

Το κόστος των εργασιών ανέρχεται στο ποσό των 105.000,00 € εκ των οποίων 20.322,58 € είναι το ΦΠΑ.


Συντάκτης Σταυρούλα Αγελαδαράκη Δεκέμβριος 7, 2018 10:55

Συνεντεύξεις

NALMPANTIS200
NALMPANTIS200

Ράδιο Έβρος TV

upart300

Πρωτοσέλιδα

Εγγραφείτε στο Newsletter