Τι αποφασίστηκε στην συνάντηση για τα διόδια Μέστης

Συντάκτης Σταυρούλα Αγελαδαράκη 5 Απριλίου, 2017 10:10

Τι αποφασίστηκε στην συνάντηση για τα διόδια Μέστης

Ως αποτέλεσμα της συνάντησης που συγκλήθηκε από τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης και Πρόεδρο της ΠΕΔ Αν. Μακεδονίας και Θράκης το Σάββατο 1 Απριλίου με θέμα την κατασκευή των διοδίων της Μέστης συντάχθηκε κοινό ψήφισμα με τις αποφάσεις και τα αιτήματα των θεσμικών φορέων Αν. Μακεδονίας και Θράκης σχετικά με τη δημιουργία νέων διοδίων επί της Εγνατίας Οδού το οποίο συνυπογράφουν οι παριστάμενοι.

Κύρια αιτήματα του κοινού ψηφίσματος είναι:

  • Η αιτιολόγηση του κόστους των διοδίων με σαφή και δεσμευτικό τρόπο πριν την έναρξη λειτουργίας των νέων διοδίων και ως προαπαιτούμενο αυτής, η σύνταξη και δημοσίευση μελέτης καθορισμού κόστους διοδίων.
  • Η διατήρηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. με την υφιστάμενη δομή ως χρήσιμου εθνικού εργαλείου.
  • Η ακύρωση του σχεδιασμού των μετωπικών σταθμών διοδίων μεταξύ του  ΑΚ Μέστης – ΑΚ ΒΙΠΕ Κομοτηνής  και   στο ΑΚ  Αρδανίου διότι στην παρούσα φάση έναντι της νομοθετημένης εφαρμογής των αναλογικών διοδίων αποτελεί μη χρήσιμη υποδομή.
  • Προτείνεται η δημιουργία σταθμού διοδίων στο Τελωνείο των Κήπων,  ως μοναδική πύλη προς Ευρώπη, μέσω του οποίου θα εισπραχθούν τέλη από αλλοδαπούς χωρίς να  θιγεί το ελαχιστότατο εισόδημα των κατοίκων  της φτωχότερης περιφέρειας  της Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • Προτείνεται η εφαρμογή αναλογικών τελών σε όλο το μήκος της Εγνατίας οδού
  • Η δωρεάν μετακίνηση των κατοίκων της περιοχής που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες
  • Η άμεση εφαρμογή του νόμου για την απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στο παράπλευρο δίκτυο, εφαρμογή που θα φέρει έσοδα και θα προστατεύσει τις υποδομές της Περιφέρειας από την αλόγιστη χρήση.
  • Η άμεση ολοκλήρωση του κάθετου άξονα  Έβρου (Αρδάνιο-Ψαθάδες) μετά από 14 χρόνια ολιγωρίας, και την εύρυθμη λειτουργία του σημείου εξόδου-εισόδου των Κήπων, με την κατασκευή της διπλής γέφυρας καθόσον αποτελούν τμήματα της Ν. Εγνατίας.

Το ψήφισμα αναμένεται να κοινοποιηθεί στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, στον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Αντώνη Λεούση και στον Πρόεδρο της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε Απόστολο Αντωνούδη και συνυπογράφεται από τους παριστάμενους στην συνάντηση Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης κ.κ. Άνθιμο, Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής κ.κ. Παντελεήμων, Μητροπολίτη Ξάνθης κ.κ. Παντελεήμων, Μητροπολίτη Διδυμοτείχου Ορεστιάδας και Σουφλίου κ.κ. Δαμασκηνό, Αντιπεριφερειάρχη Ν. Έβρου Δημήτρη Πέτροβιτς, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ν. Έβρου Νατάσα Γκαρά, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ν. Έβρου Γιώργο Καΐσα, Βουλευτή Ν.Δ. Ν. Έβρου Αναστάσιο Δημοσχάκη, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ν. Ξάνθης Γρηγόρη Στογιαννίδη, Βουλευτή Ν. Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ, Δήμαρχο Κομοτηνής Γιώργο Πετρίδη, Δήμαρχο Μαρωνείας και Σαπών Ιωάννη Σταυρίδη, Δήμαρχο Διδυμοτείχου Παρασκευά Πατσουρίδη, Δήμαρχο Ορεστιάδας Βασίλειο Μαυρίδη, Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Ν. Έβρου Χριστόδουλο Τοψίδη, Πρόεδρο του Π.Τ. Θράκης του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Μενέλαο Μαλτέζο, Πρόεδρο ΤΕΕ Θράκης Αργύρη Πλέσσια, Συντονίστρια Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Έβρου Ειρήνη Αλεξά, Πρόεδρο Νομαρχιακής ΝΟΔΕ Ροδόπης Ιωάννη Βεζυργιαννίδη και τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης και Πρόεδρο ΠΕΔ Αν. Μακεδονίας και Θράκης Ευάγγελο Λαμπάκη.


Το κοινό ψήφισμα των θεσμικών φορέων Αν. Μακεδονίας και Θράκης σχετικά με τη δημιουργία νέων διοδίων επί της Εγνατίας Οδού:

Μετά την παρέλευση έξι μηνών από την προηγούμενη κινητοποίηση των τοπικών φορέων της Αν. Μακεδονίας και Θράκης και τις διαβεβαιώσεις που πήραμε για την αναλογική λειτουργία των διοδίων που πρόκειται να εγκατασταθούν, είμαστε στη δυσάρεστη θέση να πληροφορήσουμε ότι καμία δέσμευση από την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ δεν υλοποιήθηκε. Αντ’ αυτού διαπιστώνουμε ότι το άδικο σύστημα, το οποίο έχουμε καταγγείλει, επεκτείνεται σε μεγαλύτερο κομμάτι της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης μεγαλώνοντας την οικονομική υποβάθμιση για μία από τις φτωχότερες Περιφέρειες της Ευρώπης. Δυστυχώς, η ελληνική πολιτεία δεν κατανοεί ότι πρέπει να δημιουργήσει πολιτικές σύγκλισης των Περιφερειακών οικονομιών, μία από τις οποίες είναι και η πολιτική για τα διόδια.

Η Εγνατία Οδός αποτελεί ένα σημαντικό έργο υποδομής που συμβάλει στην άρση της απομόνωσης των περιοχών από τις οποίες διέρχεται με σημαντικά οφέλη τόσο για την εθνική οικονομία, όσο και για τις τοπικές κοινωνίες, βοηθώντας στην οικονομική ανάπτυξή τους. Πρόσθετος παράγοντας οφέλους είναι η επίτευξη σημαντικής ασφάλειας στις μετακινήσεις. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στα πλαίσια αυτά έχει συμβάλει σημαντικά με οικονομικούς πόρους στην κατασκευή του έργου χρηματοδοτώντας από το ΠΕΠ τμήματα του έργου.

Ο σχεδιασμός της οδού ως προς την προσβασιμότητά του δεν έγινε δυστυχώς με γνώμονα την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, αλλά με διαφορετικά κριτήρια, ένα εκ των οποίων ήταν η ανάπτυξη συστήματος διοδίων κατά τη λειτουργία του.

Οι φορείς της Περιφέρειας Ανατολικής  Μακεδονίας και Θράκης ομόφωνα είχαν δηλώσει ότι δε θα επιτρέψουν την πρόσθετη, άδικη συμβολή τους σε υποχρεώσεις που δεν τους αναλογούν και κάλεσαν την πολιτεία να λάβει άμεσα αποφάσεις για τον ανασχεδιασμό της λειτουργίας των διοδίων και τη διακοπή κάθε διαδικασίας επιβολής πρόσθετης επιβάρυνσης μέχρι την ολοκλήρωση του προτεινόμενου σχεδιασμού. Επιπλέον, τονίζουμε ότι τόσο η παλαιότερη Κ.Υ.Α., όσο και ο ισχύων νόμος ορίζουν ρητά ότι όλα τα συστήματα διοδίων, πρέπει να είναι αναλογικά εντός του 2017 και είναι φανερό ότι ο σχεδιασμός νέων μετωπικών διοδίων είναι παράνομος.

Είμαστε υποχρεωμένοι ως φορείς και πολίτες της περιοχής να υπερασπιστούμε τη μη υποβάθμιση του τόπου μας που ανήκει στους φτωχότερους της Ε.Ε. με ευθύνη της ελληνικής πολιτείας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους συνοψίζουμε στα παρακάτω αιτήματα και δηλώσεις:

-Ζητάμε την αιτιολόγηση του κόστους των διοδίων με σαφή και δεσμευτικό τρόπο πριν την έναρξη λειτουργίας των νέων διοδίων και ως προαπαιτούμενο αυτής, τη σύνταξη και δημοσίευση μελέτης καθορισμού κόστους διοδίων. Η μη ύπαρξη αυτής της μελέτης μετά από ένα εύλογο διάστημα 6 μηνών, θέτει σε αμφισβήτηση και τη λειτουργία των υφισταμένων διοδίων.

-Ζητάμε τη διατήρηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. με την υφιστάμενη δομή ως χρήσιμου εθνικού εργαλείου.

-Ζητάμε την ακύρωση του σχεδιασμού των μετωπικών σταθμών διοδίων όπως προαναφέραμε μεταξύ του  ΑΚ Μέστης – ΑΚ ΒΙΠΕ Κομοτηνής  και   στο ΑΚ  Αρδανίου διότι στην παρούσα φάση έναντι της νομοθετημένης εφαρμογής των αναλογικών διοδίων αποτελεί μη χρήσιμη υποδομή.

-Προτείνουμε τη δημιουργία σταθμού διοδίων στο Τελωνείο των Κήπων,  ως μοναδική πύλη προς Ευρώπη, μέσω του οποίου θα εισπραχθούν τέλη από αλλοδαπούς χωρίς να  θιγεί το ελαχιστότατο εισόδημα των κατοίκων  της φτωχότερης  περιφέρειας  της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

-Προτείνουμε την εφαρμογή αναλογικών τελών σε όλο το  μήκος της Εγνατίας οδού.

-Ζητάμε τη δωρεάν μετακίνηση των κατοίκων της περιοχής που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

-Ζητάμε την άμεση εφαρμογή του νόμου για την απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στο παράπλευρο δίκτυο, εφαρμογή που θα φέρει έσοδα και θα προστατεύσει τις υποδομές της Περιφέρειας από την αλόγιστη χρήση.

-Απαιτούμε την άμεση ολοκλήρωση του κάθετου άξονα  Έβρου (Αρδάνιο-Ψαθάδες) μετά από 14 χρόνια ολιγωρίας, και την εύρυθμη λειτουργία του σημείου εξόδου-εισόδου των Κήπων, με την κατασκευή της διπλής γέφυρας καθόσον αποτελούν τμήματα της Ν. Εγνατίας.

Δηλώνουμε ότι σε περίπτωση  που δεν  εισακουσθούμε  στα δίκαια, εύλογα και ηθικά αιτήματά μας, θα αναγκασθούμε  συμφωνώντας όλοι  οι θεσμικοί που εκπροσωπούμε όλη την κοινωνία της Περιφέρειάς μας, όπως αποδεικνύεται με τη συνυπογραφή μας  στο παρόν, να προβούμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις.

Ταυτόχρονα, παρακαλούμε απέναντι σε αυτό το κείμενο με τα αιτήματα προς εσάς και τον απαιτούμενο σεβασμό που πρέπει να επιδειχθεί στον ακριτικό λαό, να ανασταλεί κάθε ενέργεια κατασκευαστική στο Α.Κ. Μέστης-Α.Κ. ΒΙΠΕ Κομοτηνής μέχρι να απαντηθεί το παρόν, διότι σε αντίθετη περίπτωση θα εκλάβουμε ως αρνητική την απάντηση με αποτέλεσμα να προβούμε στις προαποφασισμένες για την περίπτωση αυτή δυναμικές κινητοποιήσεις.

 


Συντάκτης Σταυρούλα Αγελαδαράκη 5 Απριλίου, 2017 10:10

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV