Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση κινδυνεύει να μείνει για άλλη μία φορά η Σαμοθράκη

Συντάκτης Γιάννης Βαβαλικούδης 31 Αυγούστου, 2018 16:24

Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση κινδυνεύει να μείνει για άλλη μία φορά η Σαμοθράκη

Αποσύρει τα πλοία της από τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη η SAOS FERRIES

Με μία αιφνιδιαστική για το επιβατικό κοινό ανακοίνωση η πλοιοκτήτρια εταιρεία των ΣΑΟΣ 2 ,ΣΑΟΝΗΣΟΣ και ΖΕΦΥΡΟΣ ανακοινώνει την απόσυρση της απο τα δρομολόγια που εξυπηρετούν τη Σαμοθράκη αποδίδοντας ευθέως ευθύνες στην διοίκηση του ΟΛΑ και συγκεκριμένα στον πρόεδρο Χρήστο Δούκα και τις τακτικές οικονομικής ασφυξίας που ,όπως αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας, εφαρμόζει απέναντι της.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ανακοίνωση της SAOS FERRIES τα υπέρογκα τέλη χρήσης του ελλιμενισμού των πλοίων της καθιστούν ασύμφορη την διατήρηση των δρομολογίων και έτσι από την ερχόμενη Δευτέρα θα αποσύρει το ταχύπλοο «ΖΕΦΥΡΟΣ» ενώ μια εβδομάδα αργότερα θα αποσύρει το οχηματαγωγό «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για την απόσυρση και του ΣΑΟΣ 2 αφήνοντας με αυτό τον τρόπο το νησί χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.


Τα ζητήματα που θα προκύψουν εάν η SAOS FERRIES υλοποιήσει αυτά που ανακοίνωσε είναι τεράστια καθώς ,όπως είναι γνωστό σε όλους, είναι η μοναδική εταιρεία που εξυπηρετεί ακτοπλοϊκά το νησί του Έβρου και αναμένεται τις επόμενες ημέρες ή και ώρες να προκύψουν πολλές εξελίξεις.Ακολουθεί η ανακοίνωση της εταιρείας:

Η SAOS FERRIES ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΗΣ
Στο τέλος σχεδόν μιας ακόμη τουριστικής περιόδου για την Σαμοθράκη μας, που υποστηρίχθηκε για ΠΡΩΤΗ φορά με τέτοια πυκνότητα δρομολογίων από τα τρία πλοία της εταιρείας μας, η SAOS FERRIES εξαναγκάζεται να λάβει θλιβερές αποφάσεις.
Την ερχόμενη Δευτέρα αναγκαζόμαστε να αποσύρουμε από την συγκοινωνία το ταχύπλοο «ΖΕΦΥΡΟΣ» και μια εβδομάδα αργότερα και το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ», ενώ η παραμονή του ΣΑΟΣ 2 καθίσταται πλέον εντελώς αμφίβολη, ακόμη και με δεδομένη την επιδοτούμενη πολιτική του Υπουργείου.
Την ώρα που η συγκοινωνία του νησιού, διεξάγεται εκ των πραγμάτων, με τις καλύτερες των προϋποθέσεων, που δεν ίσχυσαν ποτέ ξανά στο νησί, αναγκαζόμαστε να αποσύρουμε σταδιακά τα πλοία μας, μη δυνάμενοι να ανταποκριθούμε σε ξαφνικές οικονομικές υποχρεώσεις που τεχνηέντως και αυθαιρέτως προκαλεί η διοίκηση του Ο.Λ.Α., επιχειρώντας να καταφέρει την «χαριστική βολή» στην εταιρεία μας.
Στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, παραλάβαμε από τον Ο.Λ.Α., τιμολόγιο για υπηρεσίες που ουδέποτε χρησιμοποιήσαμε, για την περισυλλογή των ανακυκλώσιμων απορριμμάτων που παράγουν οι επιβάτες των πλοίων μας. Υποχρεούμαστε πλέον μετά από κάθε δρομολόγιο, να παραδίδουμε σε ιδιώτη εργολάβο που υπέγραψε προ πενταετίας σχεδόν σχετική σύμβαση με τον Ο.Λ.Α. και η οποία δεν ίσχυσε μέχρι σήμερα ποτέ, … τις εφημερίδες, τα κουτάκια των αναψυκτικών και τις χαρτοπετσέτες που χρησιμοποιούν οι επιβάτες μας κατά την διάρκεια κάθε ταξιδιού. Ακόμη κι αν δεν χρησιμοποιούμε την υπηρεσία αυτή και παραδίδουμε τα απορρίμματα αυτά στον Δήμο Σαμοθράκης, (όπως κάναμε μέχρι σήμερα) μας υποχρεώνουν να πληρώνουμε τον ιδιώτη εργολάβο, χρεώνοντάς μας μάλιστα τις υπηρεσίες του, αναδρομικά και αυθαίρετα, από τον περασμένο Απρίλιο! Το κόστος αυτό επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της εταιρείας μας, περίπου με 50.000 € ετησίως και για τα τρία πλοία μας, ακόμη και για το «ΖΕΦΥΡΟΣ» που δεν διαθέτει ούτε κυλικείο! Τελευταία έφτασαν στο σημείο να ζητήσουν από το Λιμεναρχείο Αλεξανδρούπολης να μας επιβάλει και επιπλέον πρόστιμα, επειδή δεν παραδίδουμε τα απορρίμματα των επιβατών στον εργολάβο, μετατρέποντας ΠΡΩΤΟΦΑΝΩΣ τις κρατικές υπηρεσίες, σε μηχανισμό εισπράξεων, για λογαριασμό ιδιωτών!
Είναι περίεργη επίσης η απαίτησή τους, να παραδίδουμε τα απορρίμματα αυτά στην Αλεξανδρούπολη, όταν η έδρα της εταιρείας μας είναι στη Σαμοθράκη. Την ίδια ώρα, που επιβάλλονται οι υπέρογκες αυτές χρεώσεις, τα πλοία της εταιρείας μας, έχουν μεταβληθεί σε «σκουπιδιάρικα» του Δήμου, μεταφέροντας για όλο το καλοκαίρι με ειδικά δρομολόγια στην Αλεξανδρούπολη τα μεγάλα οχήματα – κοντέινερ της ΔΙΑΜΑΘ, χωρίς καμία επιπλέον οικονομική επιβάρυνση για τον Δήμο Σαμοθράκης, αλλά προκαλώντας μεγάλη αναστάτωση στον προγραμματισμό και τα κόστη της εταιρείας, προς όφελος του νησιού.
Παράλληλα, η διοίκηση του Ο.Λ.Α. μας χρεώνει εδώ και χρόνια, ΕΚΤΟΣ από τα τέλη ελλιμενισμού και με κόστη για την κατανάλωση του ρεύματος και του νερού που χρησιμοποιούν τα πλοία μας όταν ελλιμενίζονται αλλά και ο οικίσκος έκδοσης εισιτηρίων. Μόνο που οι χρεώσεις αυτές πολλαπλασιάζονται περιέργως επί πέντε, από την πραγματική αξία του νερού και επί τρία, της πραγματικής αξίας του ρεύματος!
Όταν η σημερινή διοίκηση του Ο.Λ.Α., ανέλαβε τα καθήκοντά της, σε σύσκεψη που έγινε με την συμμετοχή της εταιρείας μας, ο κ. Πρόεδρος δεσμεύτηκε παρουσία όλων και του απερχόμενου Προέδρου του Ο.Λ.Α. ότι αυτός ο τρόπος υπολογισμού των χρεώσεων θα αλλάξει άμεσα, επιτρέποντας στον ΔΕΔΔΗΕ να εγκαταστήσει μετρητή στα λιμάνια του Ο.Λ.Α., αποκλειστικά για τα πλοία μας. Αντιθέτως σήμερα, την ίδια τακτική χρεώσεων ακολουθούν συνεχίζοντας τις αυθαιρεσίες τους ανένδοτοι!
Την ίδια στιγμή, οι υπόλοιποι χρήστες του Λιμένα Αλεξανδρούπολης όπως π.χ. το κατάστημα εστίασης που λειτουργεί εντός της ζώνης ευθύνης του ΟΛΑ, δικαιούται τα αυτονόητα, να πληρώνει δηλαδή την αξία του ρεύματος και του νερού που πραγματικά καταναλώνει, χωρίς «πολλαπλασιασμούς» επί τρία ή επί πέντε! Παράλληλα, ενώ καθημερινά αναζητούν και εφευρίσκουν τρόπους για να προκαλέσουν συνθήκες οικονομικής ασφυξίας στην εταιρεία μας, χαρίζουν ανείσπρακτα έσοδα του Ο.Λ.Α., σε άλλες πιο … «φιλικές» εταιρείες στην διοίκηση, σαν να διαχειρίζονται το «μπακάλικο του πατέρα τους»!
Είναι πλέον πασιφανές ότι η διοίκηση του Ο.Λ.Α. προσπαθεί δια των μεθόδων αυτών να ΕΚΔΙΚΗΘΕΙ όσους αρθρώνουν λόγο διαφορετικό και προσπαθούν με επιχειρήματα και προτάσεις να συμβάλλουν στην διόρθωση των κακώς κειμένων και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής των μόνιμων κατοίκων του νησιού, μεταξύ των οποίων είναι και οι οικογένειές μας. Κάθε πρόσωπο που μιλά για την ανυπαρξία υποδομών στα λιμάνια του Ο.Λ.Α., για την κατασπατάληση χρημάτων στο λιμάνι των Θέρμων χωρίς κανένα αποτέλεσμα, είναι «εχθρός» της διοίκησης και πρέπει να «πατάσσεται», να τιμωρείται και τελικά … αποκαμωμένος να σωπαίνει. Δεν χρειάζονται ούτε τις τεκμηριωμένες προτάσεις μας, ούτε καν την άποψη της μοναδικής ναυτιλιακής εταιρείας του νησιού, που είναι σχεδόν μοναδικός σταθερός χρήστης των λιμανιών του Ο.Λ.Α., εδώ και τρεις δεκαετίες.
Δεν θα περιμένουμε λοιπόν την επόμενη τιμωρία που θα εμπνευστεί η διοίκηση του Ο.Λ.Α. για να εκδικηθεί ακόμη σκληρότερα την εταιρεία μας. Άλλωστε όσα έκανε μέχρι σήμερα είναι ήδη αρκετά για να μας εξαναγκάσει στην σταδιακή απόσυρση των πλοίων μας, αρχής γενομένης από την Δευτέρα. Ενημερώσαμε πλήρως την θεσμική – πολιτική ηγεσία του νομού μας, όπως είχαμε ηθική υποχρέωση, πολλοί εκ των οποίων έδειξαν ευτυχώς ότι κατανοούν το μέγεθος του προβλήματος που αναίτια δημιουργήθηκε παρά την θέλησή μας. Θα καταφύγουμε επίσης, στα αρμόδια Υπουργεία, ενώ θα απευθυνθούμε και στον Πρωθυπουργό της χώρας, που θεωρούμε ότι σε καμία περίπτωση δεν ενισχύει τέτοιες πρακτικές και αγωνιά για την περιφερειακή ανάπτυξη, τουλάχιστον όσο εμείς, στο βορειοανατολικότερο άκρο της νησιωτικής Ελλάδας. Είμαστε βέβαιοι ότι κατανοεί πως υπεράνω κάθε κομματικού ή επιχειρηματικού συμφέροντος, είναι η Σαμοθράκη, που διεκδικεί και αυτή το κομμάτι που της αναλογεί, στην δίκαιη ανάπτυξη.
Σαμοθράκη, 31 Αυγούστου 2018


Συντάκτης Γιάννης Βαβαλικούδης 31 Αυγούστου, 2018 16:24

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV