Τέλη κυκλοφορίας: Τι προβλέπει η εκπρόθεσμη πληρωμή τους – Οι τρεις κλίμακες προστίμων
Τρεις διαφορετικές κλίμακες θα έχουν τα πρόστιμα για την εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.
Με το νομοσχέδιο ενεργοποιείται ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων αξιοποιώντας διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου για τον εντοπισμό:
- ανασφάλιστων οχημάτων,
- οχημάτων που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο ΚΤΕΟ,
- οχημάτων των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή τις οφειλές που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση μεταβίβασης.
Ειδικά για τη εκπρόθεσμη πληρωμή τελών κυκλοφορίας τα πρόστιμα διαμορφώνονται ως εξής:
- 25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επομένου έτους από το έτος καταβολής,
- 50% επί του τέλους αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο,
- 100% αν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου.
Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.
Εξάμηνοι έλεγχοι και πρόστιμα
Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάμηνη βάση από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων και εφόσον εντοπιστούν παραβάσεις, ειδοποιείται ο κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και ορίζονται τα εξής πρόστιμα:
- Σε περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος:
- 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης,
- 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης,
- 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
- Σε περίπτωση που διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους βεβαιώνονται στο σύνολό τους τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας μετά του προστίμου που αναλογεί.
- Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι το όχημα δεν έχει υποβληθεί εμπροθέσμως σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, επιβάλλεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το προβλεπόμενο πρόστιμο.
Aδρανοποίηση και διαγραφή από τα Μητρώα οχημάτων
Tα οχήματα που δεν έχουν ασφαλισθεί, δεν έχουν υποβληθεί σε ΚTEO και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας.
Στη συνέχεια ειδοποιούνται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ώστε, είτε να προχωρήσουν στην οριστική αδρανοποίηση των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα, είτε στη δήλωση ακινησίας τους, είτε, εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες, στην επανακυκλοφορία τους.
Σημειώνεται ότι:
- Διευκολύνεται η διαγραφή οχήματος θανόντος και έχει παραδοθεί προς ολική καταστροφή και ανακύκλωση. Σε αυτή την περίπτωση η διαγραφή μπορεί να γίνει χωρίς να έχει μεταβιβαστεί το όχημα στους κληρονόμους.
- Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού.
Επιπρόσθετα, ορίζεται ότι εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους.
O έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων, καθώς και μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για τη σάρωση πινακίδων.
Τέλος, προβλέπεται πως εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.
Πηγή: cnn.gr