Τα δρομολόγια τρένου παραμένουν (άλλη μια φορά) σε αναμονή για τον Έβρο “λόγω ζητημάτων ασφαλείας”

Συντάκτης Σταυρούλα Αγελαδαράκη 22 Μαρτίου, 2023 15:16

Τα δρομολόγια τρένου παραμένουν (άλλη μια φορά) σε αναμονή για τον Έβρο “λόγω ζητημάτων ασφαλείας”

Ούτε και σήμερα, Τετάρτη 22 Μαρτίου, είδε ο Έβρος “τρένο να σφυρίζει” καθώς άλλη μία αναβολή πήρε η έναρξη των δρομολογίων των τρένων που αφορούσαν την περιοχή

Την ίδια ώρα που όλη την χώρα απασχολεί το ζήτημα της επανέναρξης των δρομολογίων των τρένων μετά την τραγωδία των Τεμπών σε συνθήκες ασφάλειας, στον Έβρο και πάλι μιλάμε σε “άλλο μήκος κύματος” καθώς εδώ τα δρομολόγια των τρένων δεν… ξεκίνησαν ποτέ, “σταμάτησαν” ωστόσο με την παύση των δρομολογίων και τις αλλεπάλληλες απεργίες των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους σε όλη την χώρα, ανακοινώθηκε η – προγραμματισμένη για σήμερα 22/3 – “επανεκκίνησή” τους και πλέον ανακοινώθηκε η αναβολή αυτής καθώς οι εργαζόμενοι έχουν θέσει ζητήματα ασφάλειας…

Αναλυτικότερα, η Hellenic Train, είχε ανακοινώσει την ενεργοποίηση δρομολογίων με αμαξοστοιχίες (αντί με λεωφορεία που πραγματοποιούνταν σε κάποιες περιπτώσεις) με τις αλλαγές να συμπεριλαμβάνουν τις γραμμές που συνδέουν Βόρειο με Νότιο Έβρο (Αλεξανδρούπολη – Ορεστιάδα) και σύνδεση της πρωτεύουσας του Έβρου με την υπόλοιπη Θράκη (Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη). Μόνο που αυτό είχε προγραμματιστεί για την 1η Μαρτίου, την ίδια μέρα δηλαδή που όλη η Ελλάδα έγινε μάρτυρας της τραγωδίας του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη…


Ακολούθησε φυσικά η παύση όλων των δρομολογίων και οι απανωτές απεργίες για το ζήτημα ενώ πριν λίγες μέρες, στις 14 Μαρτίου, ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος πλέον για τις μεταφορές και τις υποδομές, Γιώργου Γεραπετρίτη ανακοίνωσε την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, αρχής γενομένης από σήμερα, Τετάρτη 22 Μαρτίου. Ανάμεσα στα δρομολόγια που θα ξεκινούσαν από σήμερα, και αυτά που αφορούν την διασύνδεση της Ορεστιάδας και Αλεξανδρούπολης, αλλά και της Αλεξανδρούπολης με την Ξάνθη (δηλαδή τα δρομολόγια Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη).

Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023: Συγκεκριμένα:

→  22.03.2023. Επανεκκίνηση:

  • Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
  • Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
  • Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
  • Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
  • Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
  • Πάτρα – Ρίο
  • Διακοφτό – Καλάβρυτα
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
  • Βόλος – Μηλιές
  • Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
Από το Δελτίο Τύπου του Υπ. Μεταφορών και Υποδομών για την Επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου 14/3/23

Στο σήμερα πλέον λοιπόν και “τα πρώτα τους δρομολόγια πραγματοποιούν από το πρωί τρένα και προαστιακός, τρεις εβδομάδες μετά την τραγωδία των Τεμπών“. Αλλά ούτε και σήμερα ήταν γραφτό να δει ο Έβρος τρένο, παρά τις τελευταίες ανακοινώσεις από το αρμόδιο Υπουργείο, και αυτό γιατί για τέσσερα δρομολόγια του υπεραστικού δικτύου – τα δυο εκ των οποίων τα επίμαχα του νομού μας – “φαίνεται πως παίρνει τελικά μια εβδομάδα παράταση η ακινησία, καθώς οι εργαζόμενοι έχουν θέσει ζητήματα ασφάλειας για τα συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου“.

Σε ότι αφορά τα επιβατικά στο υπεραστικό δίκτυο:

  • «Θεσσαλονίκη – Φλώρινα»
  • «Θεσσαλονίκη – Δράμα»
  • «Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη»
  • «Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο»

φαίνεται πως παίρνει τελικά μια εβδομάδα παράταση η ακινησία, καθώς οι εργαζόμενοι έχουν θέσει ζητήματα ασφάλειας για τα συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου.

Πηγή: ertnews.gr

Πότε τελικά θα δει ο Έβρος -και δη ο Βόρειος – τρένο; Σε μία εβδομάδα; Σε ένα μήνα; Σε κάνα χρόνο;
Φυσικά το θέμα των ανύπαρκτων τρένων στον Έβρο δεν είναι τωρινό αλλά χρονίζον, για να μην αναφερθούμε και σε άλλες “κακοφωνίες” του δικτύου στον νομό όπως στάσεις χωρίς πρόσβαση ή έλλειψη σταθμών, ειδικά μετά την δημιουργία του κάθετου άξονα…

Να το δούμε μήπως θετικά, ότι δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για την ασφάλεια στα τρένα εδώ στον Έβρο… αφού δεν έχουμε τρένα;

Και τέλος κλείνοντας ας προσθέσουμε και την δέσμευση του Πρωθυπουργού από την Αλεξανδρούπολη τον Ιανουάριο, και την απάντησή του στην ερώτηση του Ράδιο Έβρος και του Νίκου Πατούνα για ένα τρένο “που θα έχει χαρακτηριστικά ενός προαστιακού σιδηροδρόμου που θα μπορεί να συνδέει γρήγορα και με ασφάλεια τον βόρειο Έβρο με την Αλεξανδρούπολη” και θα βγάλει από την απομόνωση τον Βόρειο Έβρο…

Για μένα όταν μιλάμε για απομόνωση, μιλάμε βασικά για υποδομές οι οποίες έχουν να κάνουν με τη σύνδεση: δρόμος και τρένο, ειδικά το τραίνο, στο τρένο αποδίδω πάρα πολύ μεγάλη σημασία. Και πραγματικά οραματίζομαι αυτήν την ιδέα ενός τρένου που θα έχει χαρακτηριστικά ενός προαστιακού σιδηροδρόμου που θα μπορεί να συνδέει γρήγορα και με ασφάλεια τον βόρειο Έβρο με την Αλεξανδρούπολη.

Κ. Μητσοτάκης στο Ράδιο Έβρος: Από την απάντηση του Πρωθυπουργού στο ΡΑΔΙΟ ΕΒΡΟΣ 14/1/23

Παραμένουμε λοιπόν στην αναμονή…


Συντάκτης Σταυρούλα Αγελαδαράκη 22 Μαρτίου, 2023 15:16

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV