Στο Ρίμινι της Ιταλίας θα βρεθεί το 1ο ΕΠΑ.Λ Ορεστιάδας μέσω του ERASMUS

Συντάκτης Σταυρούλα Αγελαδαράκη 1 Μαρτίου, 2018 08:06

Στο Ρίμινι της Ιταλίας θα βρεθεί το 1ο ΕΠΑ.Λ Ορεστιάδας μέσω του ERASMUS

Στην γειτονική Ιταλία, και πιο συγκεκριμένα στο Ρίμινι θα βρεθούν για δεκαέξι ημέρες 12 μαθήτριες και δύο εκπαιδευτικοί της Γ΄ τάξης του 1ου ΕΠΑ.Λ Ορεστιάδας

Το 1ο ΕΠΑ.Λ Ορεστιάδας μετά από υποβολή σχεδίου μελέτης στο Ι.Κ.Υ, εγκρίθηκε και υλοποιεί σχέδιο κινητικότητας 12 μαθητριών, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+,  Δράση ΚΑ1,  Μαθησιακή Κινητικότητα, Τομέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με τίτλο  «ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ – ΜΟΡΦΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ» με κωδικό αριθμό 2017-1-EL01-KA102-035537, για δεκαέξι ημέρες, από 03-03-2018 ως 18-03-2018,  στο Ρίμινι της Ιταλίας.

Στο παραπάνω πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, συμμετέχουν 12 μαθήτριες της Γ΄ τάξης ειδικότητας Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων του  τομέα Υγείας Πρόνοιας και Ευεξίας, καθώς και δύο συνοδοί εκπαιδευτικοί. Φορέας υποδοχής είναι η εταιρία SISTEMA TURISMO  Ltd, και η πρακτική άσκηση θα πραγματοποιηθεί στους παρακάτω  Παιδικούς Σταθμούς:


  1. “C.E.I.S” Centro Educativo Italo- Svizzero Rimini “Remo Bordoni”
  2. IPAB Asilo Infantile “Alessandro Baldini”
  3. ASP Casa Valloni Marecchia – Nido D’Infanzia “Cerchio Magico”
  4. ASP Casa Valloni Marecchia – Nido D’Infanzia “Brucom Verde”

Τα μαθησιακά αποτελέσματα που θα αποκτήσουν και θα βελτιώσουν οι  συμμετέχουσες μαθήτριες, με την ολοκλήρωση του σχεδίου, σε επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων, από τις δραστηριότητες πρακτικής άσκησης και από την  παρακολούθηση θεματικού σεμιναρίου,  είναι:

Σε Επίπεδο Γνώσεων:

  1. Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν την οργάνωση ενός  σύγχρονου  Παιδικού Σταθμού (Π/Σ).
  2. Να γνωρίσουν και κατανοήσουν ποιοι είναι οι κατάλληλοι χώροι τόσο για τους κύριους όσο και για τους βοηθητικούς  ενός Π/Σ, και πώς θα πρέπει να συνδέονται λειτουργικά μεταξύ τους. 
  3. Να γνωρίσουν πώς κατανέμονται τα παιδιά στα τμήματα ανάλογα με την ηλικία τους και ποια είναι  η αναλογία προσωπικού για κάθε ηλικία.
  4. Να κατανοήσουν τη σημασία των κατάλληλων επίπλων και σκευών καθώς και του κατάλληλου ψυχοπαιδαγωγικού υλικού για κάθε ηλικία νηπίου.
  5. Να γνωρίσουν και κατανοήσουν την συμβολή των εφαρμοζόμενων δραστηριοτήτων – εργαστηρίων προσχολικής αγωγής ενός Π/Σ στην κινητική, γνωστική και ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.
  6. Να γνωρίζουν τις γωνιές και τον τρόπο που στήνονται και λειτουργούν π.χ. γωνιά βιβλιοθήκης, μουσικής, κουκλόσπιτου, κουζίνας, μανάβικου, επαγγελμάτων, μεταμφίεσης κ.α.

 Β. Σε επίπεδο Δεξιοτήτων να:

  1. Επιλέγουν και να εξοπλίζουν με κατάλληλα έπιπλα και υλικά κάθε τμήμα και γωνιά ενός Π/Σ, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών.
  2. Εφαρμόζουν μεθόδους και τεχνικές παρότρυνσης των παιδιών να χρησιμοποιούν τις διάφορες γωνιές.
  3. Συσχετίζουν τις διαφορετικές γωνιές με τα εργαστήρια  π.χ. εργαστήριο μαγειρικής, εικαστικών, θεατρικού παιχνιδιού/δραματοποίησης, τεχνολογίας, ανάγνωσης, μαθηματικών εννοιών, κ.α.
  4. Επιλέγουν τον κατάλληλο τρόπο οργάνωσης και εξοπλισμού των εργαστηρίων.
  5. Προετοιμάζουν και οργανώνουν δραστηριότητες για τα διάφορα εργαστήρια.
  6. Επιλύουν προβλήματα και επιδεικνύουν πνεύμα αμοιβαιότητας , συνεργασίας, αλληλοκατανόησης και αλληλεγγύης σε όλες τις ομαδικές δραστηριότητες μεταξύ των, αλλά και με τους υπευθύνους εκπαιδευτικούς και το  προσωπικό των Π/Σ που θα συνεργάζονται.

 Γ. Σε επίπεδο  αντιλήψεων/στάσεων/συμπεριφορών να:

  1. Συνειδητοποιούν και υιοθετούν ότι ο Π/Σ αποτελεί ένα χώρο μέσα στον οποίο το παιδί έχει τη δυνατότητα να οικοδομήσει τα θεμέλιά του και θα πρέπει να είναι ένα περιβάλλον το οποίο θα παρέχει ασφάλεια και προστασία.
  2. Αναγνωρίζουν και αποδέχονται ότι οι συνθήκες του Π/Σ,  εάν είναι κατάλληλες,  μπορούν να βοηθήσουν περισσότερο από τις συνθήκες του σπιτιού την ομαλή ανάπτυξη του παιδιού. Το κτίριο, ο κήπος , τα παιχνίδια στον κλειστό και υπαίθριο χώρο, τα έπιπλα, τα χρώματα, οι χώροι υγιεινής ,είναι προσαρμοσμένα σε κλίμακα μικρού παιδιού. Εκεί μέσα το παιδί αισθάνεται άνεση και  ελευθερία, μπορεί να δοκιμάσει τις δυνάμεις του και να ασκεί τις ικανότητές του.
  3. Υποκινούνται για τη δημιουργία ενός κλίματος προβληματισμού και αναζήτησης που οδηγεί στην ερευνητική διαδικασία για την επίλυση προβλημάτων οργάνωσης ενός Π/Σ και εφαρμογής διαφόρων μορφών δραστηριοτήτων προσχολικής αγωγής, για τις ατομικές ανάγκες του κάθε παιδιού.
  4. Συνειδητοποιούν ποιο είναι το ιδανικό προφίλ ενός βοηθού Βρεφονηπιοκόμου σήμερα.
  5. Υιοθετούν την άποψη ότι οι σύγχρονες γνώσεις, θεωρητικές και τεχνικές και η συνεχή πληροφόρηση, είναι απαραίτητα στοιχεία για την επιτυχή επαγγελματική σταδιοδρομία των.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται για όλες τις δαπάνες μετακίνησης, διαμονής, διατροφής και εκπαίδευσης,  από τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή και Εθνικός Φορέας Παρακολούθησης είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.).


Συντάκτης Σταυρούλα Αγελαδαράκη 1 Μαρτίου, 2018 08:06

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV