Δήμος Ορεστιάδας: Ενέργειες και ψέματα του δημάρχου καταγγέλλουν οι δημοτικοί υπάλληλοι
Με αίτημά του προς την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου ο Σύλλογος Δημοτικών Υπαλλήλων Ορεστιάδας ζήτησε να αναγνωστεί μία επιστολή του κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου. Με τη σύμφωνη γνώμη του σώματος, εκτός ημερήσιας διάταξης και κατά “παρέκκλιση” του κανονισμού, η πρόεδρος του Δ.Σ. Θεοδώρα Σέμεν ανέγνωσε την επιστολή, κυρίως προς γνώση των δημοτών που παρακολουθούν τη ζωντανή μετάδοση μέσω της Δημοτικής Τηλεόρασης. Άλλωστε η επίμαχη επιστολή απεστάλη από την πρόεδρο νωρίτερα, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, σε όλους τους δημοτικούς συμβούλους, επομένως ήταν ενήμεροι για το περιεχόμενο των καταγγελιών.
“Κάθε ενέργεια που προσβάλει, λοιδορεί, απαξιώνει και συκοφαντεί θα μας βρίσκει πάντοτε απέναντι”
Με την επιστολή τους οι δημοτικοί υπάλληλοι του Δήμου Ορεστιάδας προχωρούν σε σοβαρές καταγγελίες σχετικά με τη λειτουργία του Δήμου. Αναφέρονται στις μετακινήσεις εννέα συναδέλφων τους για τις οποίες υποστηρίζουν πως ψευδώς ο δήμαρχος Ορεστιάδας Διαμαντής Παπαδόπουλος δήλωσε πως αυτές έγιναν εφόσον “συζήτησε με τους προϊσταμένους“. Αντιθέτως, λένε πως “όλοι οι εμπλεκόμενοι ενημερώθηκαν από την ανάρτηση της απόφασης στη διαύγεια” και πως “δεν υπήρξε απολύτως καμία αιτιολόγηση των μετακινήσεων προς τους συναδέλφους ούτε και προς τους προϊσταμένους τους”. Παραθέτουν μια σειρά από επιχειρήματα υπέρ της άποψης πως οι μετακινήσεις μόνο βλαπτικές προς τη λειτουργία καθίστανται, και συνεπώς ρωτούν: “Μήπως οι μετακινήσεις των συναδέλφων ήταν τελικά μεροληπτικές και στοχευμένες και όχι με κριτήριο την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου“; Μεταξύ άλλων, μάλιστα, τονίζουν με νόημα πως “είμαστε υπάλληλοι του Δήμου Ορεστιάδας, των δημοτών & πολιτών, και όχι υπάλληλοι των αιρετών και πολύ περισσότερο των… «πέριξ» αυτών” και καταλήγουν με το μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση πως “κάθε ενέργεια που προσβάλει, λοιδορεί, απαξιώνει και συκοφαντεί θα μας βρίσκει πάντοτε απέναντι“.
Η απάντηση του Διαμαντή Παπαδόπουλου
“Λάθος να μπουν σε πολιτική κόντρα, αυτό δεν βοηθάει τη μεταξύ μας συνεργασία“, απάντησε εμφανώς ενοχλημένος ο δήμαρχος Ορεστιάδας, προειδοποιώντας τρόπον τινά για το πώς θα κινηθεί στο εξής ως προς το Σύλλογο Δημοτικών Υπαλλήλων. Τόνισε όμως για τις μετακινήσεις πως η “επιλογή γίνεται από μένα, σύμφωνα με τις δικές μου απαιτήσεις και τα δικά μου πιστεύω“, παραδεχόμενος έμμεσα πως δεν υπήρξε καμία προηγούμενη συνεννόηση και σύμφωνη γνώμη με τους προϊσταμένους, όπως καταγγέλλεται ότι ψευδώς είχε αναφέρει στο παρελθόν. Προδίκασε πως “δεν πρόκειται να δικαιωθεί κανείς” αν προσφύγει σε αρμόδια όργανα, υποστηρίζοντας ότι όλα έγιναν νομότυπα. Είπε δε και πως δεν διάβασε την επιστολή νωρίτερα “για να μην έχω αρνητικά συναισθήματα” και η παρούσα απάντησή του προέκυψε από όσα μόλις άκουσε από την ανάγνωση της προέδρου. “Δεν δέχομαι υποδείξεις για το πώς θα κινηθώ και θα κριθώ στο τέλος της θητείας μου“, κατέληξε.
Σημειωτέον πως οι καταγγελίες του Συλλόγου Δημοτικών Υπαλλήλων Ορεστιάδας έχουν κοινοποιηθεί και στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΟΕ-ΟΤΑ), της οποίας οι ενέργειες αναμένονται.
Αναλυτικά η Επιστολή:
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΗΜΟΥ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
ΠΡΟΣ: ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: ΠΟΕ-ΟΤΑ
Κατά την ειδική δίμηνη συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου Ορεστιάδας στις 30.12.2024, κατατέθηκε ερώτηση του αρχηγού της παράταξης «Δημοτική Επαναφορά», κ. Χρήστου Καζαλτζή, σχετικά με τις μετακινήσεις υπαλλήλων του Δήμου που έγιναν με απόφαση δημάρχου στις 21.11.2024.
Με αίτησή μας ως Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Δημοτικών Υπαλλήλων Δήμου Ορεστιάδας, στις 31.12.2024, ζητήσαμε την απομαγνητοφώνηση της ανωτέρω ερώτησης αλλά και της απάντησης του Δημάρχου, την οποία λάβαμε στις 17.01.2025.
Στην ερώτησή του ο κ. Καζαλτζής ανέφερε αν προηγήθηκαν συζητήσεις με τους συναδέλφους που μετακινήθηκαν αλλά και με τους προϊσταμένους τους, αν λήφθηκε υπόψη η αξιολογική έκθεση και αν ενημερώθηκαν για το λόγο που μετακινούνται.
Στην απάντησή του ο δήμαρχος αναφέρει ότι συζήτησε με τους προϊσταμένους.
Με την επιστολή μας αυτή και προς αποκατάσταση της αλήθειας, σας ενημερώνουμε σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις των υπαλλήλων που έλαβαν χώρα στις 21.11.2024, οι συνάδελφοι αλλά και προϊστάμενοι των αντίστοιχων τμημάτων και διευθύνσεων, από τις οποίες προήλθαν ή μετακινήθηκαν,
- δεν είχαν καμία απολύτως ενημέρωση,
- δεν προηγήθηκε καμία συζήτηση μαζί τους είτε κατ’ ιδίαν είτε συνολικά.
- Όλοι οι εμπλεκόμενοι ενημερώθηκαν από την ανάρτηση της απόφασης στη διαύγεια.
- Δεν υπήρξε απολύτως καμία αιτιολόγηση των μετακινήσεων προς τους συναδέλφους ούτε και προς τους προϊσταμένους τους.
Δεν πραγματοποιήθηκε καμία συνάντηση του δημάρχου με τους συναδέλφους, παρά μόνο στις 16 Ιανουαρίου, δηλαδή σχεδόν 2 μήνες μετά την έκδοση της απόφασης μετακίνησης, και μετά την κατάθεση την αίτησης απομαγνητοφώνησης από το σύλλογό μας και μία μέρα πριν τη λήψη της απομαγνητοφώνησης.
Την ημέρα εκείνη ο Δήμαρχος κάλεσε τους υπαλλήλους που μετακινήθηκαν για συζήτηση και υποτιθέμενη, καθυστερημένη, και προσχηματική αιτιολόγηση της μετακίνησής τους, ενώ ποτέ δεν κάλεσε τους προϊσταμένους τμημάτων ή διευθύνσεων.
Θα θέλαμε να τονίσουμε επίσης, ότι η χρονική στιγμή των μετακινήσεων ήταν άκρως ακατάλληλη και προκάλεσε δυσλειτουργία στην υπηρεσία. Προς ενημέρωση σας, σας πληροφορούμε, ότι στο τέλος κάθε έτους, γίνεται η τακτοποίηση όλων των προμηθειών και δαπανών πριν την αλλαγή του χρόνου. Είναι πολύ σημαντικό να τηρηθούν χρονοδιαγράμματα πληρωμής και εξόφλησης των προμηθευτών.
Η απομάκρυνση συναδέλφων με μακροχρόνια εμπειρία και με αντικείμενο ενασχόλησης την ανάθεση προμηθειών, αλλά και η τοποθέτηση των νέων μετακινούμενων συναδέλφων χωρίς γνώση του αντικειμένου, είχε ως αποτέλεσμα την υπερφόρτωση εργασίας στους εναπομείναντες στα αντίστοιχα τμήματα και υπερπροσπάθεια να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, όσο αυτό ήταν δυνατόν.
Φυσικά ο κίνδυνος να κατηγορηθούμε ότι ευθυνόμαστε για λάθη και παραλείψεις, είναι ορατός ενώ στην πραγματικότητα η ευθύνη είναι αποκλειστικά και μόνο του αρμοδίου για την έκδοση της απόφασης.
Γενικότερα οι ανωτέρω μετακινήσεις έχουν επιφέρει δυσλειτουργίες στις υπηρεσίες αφού απομακρύνθηκαν συνάδελφοι με μακροχρόνια εμπειρία, χωρίς να έχουν προηγηθεί αντίστοιχα αιτήματα από τους προϊσταμένους. Επίσης η αλληλουχία των μετακινήσεων, δημιουργεί ταυτόχρονα και την υποχρέωση για την άμεση ενημέρωση που όφειλε ο κάθε υπάλληλος να κάνει, δηλαδή να εκπαιδεύσει-διδάξει τον αντικαταστάτη του, ενώ ταυτόχρονα να εκπαιδευτεί-διδαχτεί από τον προκάτοχό του. Η διαδικασία αυτή είναι χρονοβόρα και σίγουρα δεν εξυπηρετεί την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου.
Σε ό,τι αφορά το «rotation» των υπαλλήλων του Δήμου, επισημαίνουμε ότι η μετακίνηση προσωπικού ανάμεσα σε διαφορετικές διευθύνσεις και τμήματα με τελείως διαφορετικά αντικείμενα, δεν εξυπηρετεί καθόλου την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών γιατί χάνεται πολύτιμος παραγωγικός χρόνος των συναδέλφων μέχρι την πλήρη κατάκτηση του νέου αντικειμένου. Καμία θέση δεν θεωρείται υποδιαίστερη αρκεί να τηρούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες και η ομαλή μετάβαση σε αυτές. Από το Δήμαρχο αναφέρθηκε ότι το «rotation», απαιτείται για να μην «κρεμάσει» ο Δήμος, όπως συνέβαινε συχνά τελευταία. Ο ισχυρισμός αυτός δεν ισχύει και παρακαλούμε να μας αναφέρει πότε και σε ποια χρονική περίοδο έχει συμβεί το «κρέμασμα» των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δήμου με συγκεκριμένα περιστατικά. Αναφέρουμε επίσης ότι λόγω των πολλών συνταξιοδοτήσεων και μετατάξεων μέσω κινητικότητας, των τελευταίων χρόνων, με αποτέλεσμα την μεγάλη συρρίκνωση του προσωπικού του δήμου, έχουμε όλοι οι εργαζόμενοι υπερφορτωθεί με αρμοδιότητες και για να ανταπεξέλθουμε απαιτείται η εργασία μας πέραν του οκταώρου, πάντα με αίσθημα ευθύνης και διάθεσης συνεργασίας.
Προς ενίσχυση των όσων αναφέρονται στην παρούσα επιστολή, σας ενημερώνουμε ότι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι αντιδήμαρχοι, επανειλημμένως δήλωσαν ότι δε γνώριζαν εκ των προτέρων για τις μετακινήσεις των συναδέλφων μας. Ερώτημα που τέθηκε, από δημοτικό σύμβουλο, προς τους αντιδημάρχους στη συνεδρίαση της 21.01.2025 και δεν απαντήθηκε. Συνεπώς είναι δυνατόν να ευσταθεί η απάντηση του δημάρχου για συζητήσεις που προηγήθηκαν;
Γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία αρμόδιος για τις τοποθετήσεις του προσωπικού είναι ο Δήμαρχος και ορίζεται σαφώς η διαδικασία που ακολουθείται.
Το ερώτημα είναι κατά πόσο ακολουθήθηκε η διαδικασία αλλά και κατά πόσο ειλικρινώς απαντήθηκε η ερώτηση του κ. Καζαλτζή από το Δήμαρχο.
Η από 21.11.2024 απόφαση του Δημάρχου αφορά τη μετακίνηση εννέα (9) συναδέλφων, εκ των οποίων ενός αναπληρωτή προϊσταμένου, η οποία χωρίς καμία αιτιολόγηση, χωρίς καμία αφορμή μετακινήθηκε με ταυτόχρονη απώλεια της θέσης της προϊσταμένου, και χωρίς καμία προηγούμενη συζήτηση, αλλά με τρόπο άκρως απαξιωτικό. Επίσης σε ότι αφορά τις ειδικότητες των υπαλλήλων που μετακινήθηκαν δεν είναι όλες αντίστοιχες των θέσεων τοποθέτησης.
Στην αντίθετη περίπτωση δεν υπάρχει καμία αντικατάσταση των τεσσάρων (4) προϊσταμένων τμημάτων και διευθύνσεων, οι οποίοι έχουν καταθέσει αιτήσεις παραιτήσεων ή τοποθέτηση αναπληρωτή παρισταμένου σε διεύθυνση μετά τη συνταξιοδότηση συναδέλφου, και η διεύθυνση παραμένει «ακέφαλη», ενώ υπάρχει προϊστάμενος τμήματος με κρίση από το υπηρεσιακό συμβούλιο που μπορεί να καλύψει τη θέση.
Οι τέσσερις παραιτήσεις προϊσταμένων σίγουρα δεν είναι τυχαίες. Εν αντιθέσει, υποδηλώνουν ότι υπάρχει πρόβλημα που επιφέρει επιπτώσεις στη λειτουργία του Δήμου.
Γεννούνται τα ερωτήματα:
1ον κατά πόσο εξυπηρετεί την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου η εξαναγκαστική διατήρηση σε θέση ευθύνης συναδέλφου, που δηλώνει γραπτώς, ότι δεν επιθυμεί να εκτελεί χρέη προϊσταμένου, ενώ υπάρχουν προϊστάμενοι που «ξηλώνονται» ή δεν τοποθετούνται χωρίς τυπική και ουσιαστική αιτία;
και
2ον μήπως οι μετακινήσεις των συναδέλφων ήταν τελικά μεροληπτικές και στοχευμένες και όχι με κριτήριο την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου;
Μεταξύ των αιτήσεων παραίτησης είναι και αυτή του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, μετά τα άκρως προσβλητικά και απαξιωτικά σχόλια που ειπώθηκαν στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στις 18.04.2024 προς το άτομό του, την επαγγελματική του επάρκεια και αξιοπρέπεια. Παρά το γεγονός ότι έχει παρέλθει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα από τότε, εμείς ως Σύλλογος Δημοτικών Υπαλλήλων και πρωτίστως ως συνάδελφοι, δηλώνουμε έμπρακτα την υποστήριξη μας προς τον συνάδελφο μας, και καλούμε τον καθ’ ύλην αρμόδιο αντιδήμαρχο να ανακαλέσει τα όσα είπε στη συνεδρίαση στις 18.04.2024, να ζητήσει δημόσια συγνώμη από το συνάδελφό μας, όπως δημόσια και απροκάλυπτα τον πρόσβαλε. Τέτοιου είδους ανεπίτρεπτες, απαξιωτικές αψυχολόγητες και προσβλητικές συμπεριφορές, οι οποίες είτε γίνονται δημόσια, είτε όχι, στιγματίζοντας το κύρος και την αξιοπρέπεια ενός δημόσιου λειτουργού θα μας βρίσκουν πάντοτε απέναντι.
Καλούμε, επίσης το Δήμαρχο να πάρει θέση για την υπόθεση αφού δεν το έχει κάνει μέχρι τώρα.
Συνοψίζοντας:
- Δηλώνουμε ότι αναληθώς απάντησε ο Δήμαρχος στη συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου Ορεστιάδας στις 30.12.2024.
- Αιτούμαστε την εξέταση των αιτήσεων παραίτησης προϊσταμένων που έχουν κατατεθεί, μετά από συζήτηση μαζί τους, και τους προϊσταμένους τους όπου υπάρχουν.
- Αιτούμαστε τη δημόσια συγνώμη από τον καθ’ ύλην αρμόδιο αντιδήμαρχο τεχνικών υπηρεσιών, προς το συνάδελφο και την τοποθέτηση του Δημάρχου επί του θέματος.
Τέλος να τονίσουμε και να διευκρινίσουμε, ως Σύλλογος Δημοτικών Υπαλλήλων Δήμου Ορεστιάδας, ότι είμαστε υπάλληλοι του Δήμου Ορεστιάδας, των δημοτών & πολιτών, και όχι υπάλληλοι των αιρετών και πολύ περισσότερο των «πέριξ» αυτών. Οφείλουμε να εκτελούμε τα καθήκοντα μας, έτσι όπως ορίζονται μέσα από την χρηστή και νόμιμη δημόσια διοίκηση των ΟΤΑ και σύμφωνα πάντοτε με την ισχύουσα νομοθεσία, μέσα από την υπηρεσία στην οποία έχουμε κληθεί να υπηρετήσουμε με τελικό αποδέκτη το δημότη – πολίτη.
Κάθε ενέργεια που προσβάλει, λοιδορεί, απαξιώνει και συκοφαντεί θα μας βρίσκει πάντοτε απέναντι.
Εν αντιθέσει κάθε ενέργεια συνεργασίας, προς όφελος του Δήμου και των δημοτών, θα μας βρίσκει πάντοτε δίπλα, συνεργάτες και συμπαραστάτες.
Με εκτίμηση
Το Δ.Σ του Συλλόγου Δημοτικών Υπαλλήλων Δήμου Ορεστιάδας
Η Πρόεδρος, Ζαφειρώ Μητούση
Η Γραμματέας, Στυλιανή Περεντίδου




