ΠΑΣΟΚ: «Η κυβέρνηση παραχώρησε την Εγνατία Οδό χωρίς να καταθέσει τα κρίσιμα στοιχεία της σύμβασης – Η Βουλή κλήθηκε να ψηφίσει στα τυφλά»
Με αφορμή την ψήφιση της 35ετούς παραχώρησης της Εγνατίας Οδού που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 10/12 ανακοίνωση εξέδωσαν η Νομαρχιακή Επιτροπή Έβρου και ο Τομέας Υποδομών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής.
Βάσει της ανακοίνωσης, σοβαρά ζητήματα διαφάνειας και θεσμικής λειτουργίας εγείρονται γύρω από τη διαδικασία κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης καταγγέλλει ότι η Βουλή κλήθηκε να εγκρίνει μια συμφωνία μακράς διάρκειας χωρίς να έχει στη διάθεσή της τα κρίσιμα τεχνικά και οικονομικά στοιχεία, γεγονός που, όπως υποστηρίζει, πλήττει τον κοινοβουλευτικό έλεγχο και το δημόσιο συμφέρον.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις επιπτώσεις της παραχώρησης τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο, με έμφαση στον νομό Έβρου, από τον οποίο ξεκινά η Εγνατία Οδός και ο οποίος λειτουργεί ως πύλη εισόδου προς την Ευρώπη. Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής δηλώνει ότι θα συνεχίσει να διεκδικεί θεσμική σοβαρότητα και διαφάνεια σε συμβάσεις που δεσμεύουν τη χώρα για δεκαετίες.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
Ανακοίνωση Τομέα Υποδομών ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής
«Η κυβέρνηση παραχώρησε την Εγνατία Οδό χωρίς να καταθέσει τα κρίσιμα στοιχεία της σύμβασης – Η Βουλή κλήθηκε να ψηφίσει στα τυφλά»
Την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε ψήφιση της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια, η διαδικασία της οποίας ανέδειξε για ακόμη μία φορά την αλαζονική και θεσμικά προβληματική στάση της κυβέρνησης απέναντι στη λειτουργία του Κοινοβουλίου και την προστασία του δημοσίου συμφέροντος.
Παρά τις ρητές υποχρεώσεις της, η κυβέρνηση επέλεξε να καταθέσει στη Βουλή μόνο το σώμα της σύμβασης, αποκρύπτοντας τα τεχνικά και οικονομικά Προσαρτήματα — δηλαδή το ουσιαστικό περιεχόμενο πάνω στο οποίο κρίνεται το πραγματικό τίμημα, το ρίσκο για το Δημόσιο και οι υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου.
Πρόκειται για εκατοντάδες σελίδες κρίσιμων στοιχείων που δεν υποβλήθηκαν ποτέ στους βουλευτές.
Τι επέλεξε η κυβέρνηση να μην δει η Βουλή;
- Αν το τίμημα των 1,3 δισ. ευρώ είναι πράγματι επαρκές.
- Το ανώτατο όριο χρέωσης διοδίων για τα επόμενα 35 χρόνια.
- Το οικονομικό μοντέλο που θα καθορίσει τις μελλοντικές διεκδικήσεις αποζημιώσεων (“claims”).
- Το πραγματικό κόστος της βαριάς συντήρησης, που τελικά μεταφέρεται στο Δημόσιο.
- Τα ακριβή περιουσιακά στοιχεία του αυτοκινητοδρόμου που παραχωρούνται.
Με αυτόν τον τρόπο, η κυβέρνηση ζήτησε από το ελληνικό Κοινοβούλιο να εγκρίνει μια σύμβαση που γνωρίζει μόνο η ίδια, στερώντας από τους βουλευτές τη δυνατότητα ουσιαστικού ελέγχου και τεκμηριωμένης απόφασης και κατ’ επέκταση την άσκηση πολιτικής με γνώμονα τη διαφάνεια έναντι στην κοινωνία και τον πολίτη.
Για ακόμη μια φορά η Κυβέρνηση επέλεξε το δρόμο της στήριξης των ολιγοπωλίων και των συμφερόντων τους, αδιαφορώντας πλήρως για τους πολλούς.
Οι επιλογές αυτές της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας δυστυχώς και πάλι επηρεάζουν και τον τόπο μας, για τον οποίο οι προθέσεις της έχουν προ πολλού καταστεί σαφείς.
Ως γνωστόν η Εγνατία Οδός ξεκινάει από το νομό μας και λειτουργεί ως πύλη εισόδου για την Ευρώπη, ενώ η ελλιπής συντήρηση και η εν γένει εγκατάλειψή της είναι γνωστή σε όλους τους χρήστες της.
Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής δεν θα επιτρέψει την απαξίωση της Βουλής και την αδιαφορία της κυβέρνησης για την ενημέρωση της κοινωνίας με γνώμονα το συμφέρον της.
Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε θεσμική σοβαρότητα, διαφάνεια και πραγματικό δημόσιο έλεγχο, ειδικά σε συμβάσεις που δεσμεύουν τη χώρα για δεκαετίες.
Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής Έβρου






