Π. Χαρέλας: Είναι ωρολογιακές βόμβες τα οχήματα των διακινητών – Λείπουν τα σύγχρονα τεχνικά μέσα για να τα ακινητοποιούμε

Συντάκτης Νίκος Πατούνας 18 Απριλίου, 2023 13:35

Π. Χαρέλας: Είναι ωρολογιακές βόμβες τα οχήματα των διακινητών – Λείπουν τα σύγχρονα τεχνικά μέσα για να τα ακινητοποιούμε

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα του Σαββάτου που στοίχισε τη ζωή σε 6 (μέχρι στιγμής) άτομα, μεταξύ των οποίων και ενός 46χρονου Αλεξανδρουπολίτη, κλήθηκε σήμερα στο Ράδιο Έβρος, στην εκπομπή Εβροσκόπιο, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνοριακών Φυλάκων Παναγιώτης Χαρέλας, καθώς “σαφώς και οι ευθύνες διαμοιράζονται σε πολλούς”, κατά δήλωσή του. Ο κ. Χαρέλας κατέθεσε τις σκέψεις του και απάντησε για το διαμοιρασμό των ευθυνών, αλλά και για τους τρόπους προκειμένου να αποφευχθεί σε κάθε περίπτωση το μοιραίο.

Είμαστε συγκλονισμένοι. Μακάρι να μπορούσαμε να αποτρέψουμε ένα τέτοιο περιστατικό“, ανέφερε αρχικά, συμπεραίνοντας πως “φαίνεται ότι δεν τα καταφέραμε και αυτό δεν οφείλεται σε εμάς, αλλά στα κυκλώματα που δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο. Δεν μπορούν να αντιληφθούν αλλά και ίσως δεν τους νοιάζει ο κίνδυνος, προκειμένου να μην πέσουν στα μπλόκα των αστυνομικών“.


Ο Πρόεδρος των Συνοριακών Φυλάκων της χώρας χαρακτήρισε “ωρολογιακές βόμβες” αυτά τα οχήματα και “σε κάθε περίπτωση πρέπει να τα ακινητοποιήσουμε“, είπε. “Δεν υπάρχει η λογική, ότι για να μην προκαλέσουν ατύχημα αφήστε τους να φύγουν. Αν το πούμε αυτό τότε θα γεμίσουμε με εκατομμύρια μετανάστες στην Ελλάδα. Ο σκοπός μας είναι να τους ακινητοποιήσουμε με τον ασφαλέστερο τρόπο. Και ο τρόπος είναι αυτός που επιτυγχάνεται καθημερινά με τις συλλήψεις διακινητών“.

Ειδικά για το συγκεκριμένο περιστατικό όπου ο οδηγός – θύμα και ο ίδιος του δυστυχήματος που προκάλεσε – μπήκε στο αντίθετο ρεύμα της Εγνατίας Οδού, ο κ. Χαρέλας ανέφερε: “Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ότι τα κυκλώματα πολλές φορές επιλέγουν να μπουν στο αντίθετο ρεύμα μόνο και μόνο για να μην εντοπιστούν από την Ελληνική Αστυνομία ή να μην πέσουν σε μπλόκο. Είναι συχνό το φαινόμενο και δεν πιστεύουμε ότι έγινε κατά λάθος. Ξέρουνε ότι δεν υπάρχει περίπτωση περιπολικό να μπει στο αντίθετο ρεύμα για να κυνηγήσει, να καταδιώξει ή να ακολουθήσει ένα αυτοκίνητο διακινητών“.

Δεν έγινε καταδίωξη – “Όχι πυροβολισμοί στα λάστιχα των αυτοκινήτων”

Οι εντολές είναι να αποτρέπονται τα οχήματα να μπουν σε αστικό ιστό, να γίνονται εκτροπές“, εξήγησε ο κ. Χαρέλας σχετικά με τις κινήσεις που οφείλουν να κάνουν οι αστυνομικοί, αλλά “εδώ φαίνεται πως ξέφυγε στην Εγνατία“. Και συνέχισε: “Κάθε μέρα ο σκοπός μας είναι να σταματήσουμε τα οχήματα αυτά με τον ασφαλέστερο τρόπο. Και αυτό κάνουμε κάθε μέρα. Βλέπετε όμως πως αυτό στραβώνει κάποιες φορές. Δεν κυνηγήθηκε το αυτοκίνητο. Δεν έγινε καταδίωξη. Όμως στη θέα του περιπολικού ο οδηγός πάτησε γκάζι και μπήκε στο αντίθετο ρεύμα προκειμένου να αποφύγει οποιοδήποτε άλλο μπλόκο ή να μην τον ακολουθήσει περιπολικό”.

Σχολιάζοντας τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά διακινητών να μη σταματούν στα μπλόκα, ανέφερε: “Το γεγονός ότι δεν σταματούν οι διακινητές στα μπλόκα της αστυνομίας, είναι δεδομένο πλέον. Και δεν μπορούμε ούτε να βάζουμε αυτοκίνητα μπροστά ούτε τίποτα άλλο για να σταματήσουνε γιατί κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές. Άρα σ’ αυτές τις περιπτώσεις οι οδηγίες είναι ξεκάθαρες, σε κάθε περίπτωση να μην προκαλέσουμε ατύχημα“.

Η φοβική αστυνομία απέναντι στην “αντίθετη άποψη”

Οι οδηγίες είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν θα πρέπει η αστυνομία να είναι φοβική πάνω σε αυτό το κομμάτι“, υποστήριξε αρκετές φορές στη συζήτηση ο κ. Χαρέλας. Εξηγώντας περαιτέρω τι εννοεί με το χαρακτηρισμό “φοβική” για την αστυνομία, ειδικά δε απαντώντας στην άποψη που κάνει λόγο για πυροβολισμούς στα λάστιχα των οχημάτων, δήλωσε κατηγορηματικά: “Όχι, όχι πυροβολισμοί στα λάστιχα των αυτοκινήτων. Έχουμε παραδείγματα“. Αυτό που πρέπει να γίνει όμως, σύμφωνα με τον Πρόεδρο των Συνοριακών Φυλάκων είναι “τα τεχνικά μέσα που χρησιμοποιούνται στη σύγχρονη Ευρώπη από τις αστυνομίες για να ακινητοποιηθούν με ασφάλεια τα οχήματα, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν και στην Ελλάδα, αφού εκπαιδευτούν οι συνάδελφοι σ’ αυτά τα τεχνικά μέσα, χωρίς να υπάρχει φοβικότητα για το τι θα πουν οι απέναντι, ότι μην τους κυνηγάτε…”.

Γιατί δεν υπάρχουν τα τεχνικά μέσα στην Ελλάδα για να ακινητοποιούνται με ασφάλεια τα οχήματα

Στο ερώτημα γιατί τόσα χρόνια δεν έχουμε τέτοια μέσα, για τα οποία ανέφερε ο κ. Χαρέλας πως έχει κάνει λόγο και ο πρωθυπουργός εδώ και δύο χρόνια, απάντησε: “Δεν το γνωρίζω αυτό. Θα πρέπει να τα έχουμε σε μεγαλύτερο βαθμό γιατί βλέπετε τι γίνεται κάθε μέρα. Έχουμε διακινητές που κινούνται στο δρόμο“. Τόνισε δε πως “υπάρχει ένα κενό στα τεχνικά μέσα και στην εκπαίδευση και η χρήση τους πρέπει να είναι ξεκάθαρη πλέον“. Ανέφερε πως “γίνεται ένας πολύ μεγάλος αγώνας από τη δική μας μεριά προκειμένου να βελτιώσουμε καταστάσεις“, αφού κάθε φορά μεταφέρουν τα αιτήματά τους στην πολιτική και φυσική ηγεσία.

Ένα Ανεξάρτητο Σώμα Συνοριοφυλακής θα λύσει πολλά προβλήματα

Δεν γίνεται το 2023 να είμαστε αστυνομικοί για όλα. Να είμαστε αστυνομικοί παντογνώστες, μηχανάκια, να είμαστε για όλα“, τόνισε ο κ. Χαρέλας, καταγγέλλοντας το γεγονός πως χρησιμοποιούνται συνοριακοί φύλακες σε υπηρεσίες που δεν είναι αμιγώς των δικών τους καθηκόντων (θρησκευτικές τελετές, αθλητικές διοργανώσεις κ.α.). Επανέφερε, έτσι, εμφατικά το πάγιο αίτημα των συνοριακών φυλάκων: “Φωνάζουμε και λέμε πως ένα ανεξάρτητο σώμα συνοριοφυλακής, το οποίο θα είναι απασχολημένο στα δικά του και μόνο καθήκοντα, θα λύσει πολλά προβλήματα“.

Ακούστε αναλυτικά:


Συντάκτης Νίκος Πατούνας 18 Απριλίου, 2023 13:35

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV