Ν. Νικολαΐδης: Δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση, άλλος είναι ο στόχος του Υπ. Παιδείας

Συντάκτης Νίκος Πατούνας 8 Οκτωβρίου, 2021 20:31

Ν. Νικολαΐδης: Δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση, άλλος είναι ο στόχος του Υπ. Παιδείας

“Να ξεκαθαρίσουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν τη φοβούνται την αξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται καθημερινά”. Αυτό υποστήριξε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ορεστιάδας κ. Νίκος Νικολαΐδης το πρωί της Παρασκευής, στο Ράδιο Έβρος και στην εκπομπή Εβροσκόπιο, εξηγώντας στη συνέχεια πως “η σύγκρουσή μας, η διαφωνία μας με το Υπουργείο Παιδείας είναι στο νομοθέτημα για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση. Δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα στην Εκπαίδευση αλλά είναι το φλέγον αυτή τη στιγμή. Η “αξιολόγηση” η εσωτερική και εξωτερική που φέρνει το νομοθέτημα της Υπουργού Παιδείας έχει άλλη στόχευση: την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Μιλάμε για μία ποσοτική αποτίμηση με βαθμολογική κλίμακα της κάθε τάξης, της κάθε δράσης, του κάθε σχολείου, που θα οδηγήσει τελικά να μιλάμε για άλλο σχολείο στο “3”, στο “4” ή στο “6”, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η αφετηρία και τα δεδομένα της κάθε σχολικής μονάδας”.

Δοκιμάστηκε και απέτυχε αυτό το σύστημα σε ΗΠΑ και Μ. Βρετανία

Αυτό που ως έννοια έχει ο περισσότερος κόσμος σχετικά με την “αξιολόγηση” των εκπαιδευτικών, έρχεται σε δεύτερη φάση, όπως υπογράμμισε ο κ. Νικολαΐδης. Συγκεκριμένα, “η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού είναι σε δεύτερη φάση. Αυτό που έρχεται αυτή τη στιγμή είναι η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της κάθε σχολικής μονάδας. Αυτό είναι ένα σύστημα που δοκιμάστηκε στη Μ. Βρετανία και στις ΗΠΑ, και αποδείχτηκε πως ήταν προς λάθος κατεύθυνση και διέλυσε το τότε σύστημα εκπαίδευσης των αγγλοσαξονικών χωρών”, όπως μάλιστα παραδέχτηκαν οι ίδιοι οι υπουργοί που το εφήρμοσαν εκεί.

Σχετικά δε με την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού, για την οποία πολύς λόγος γίνεται, “την τελευταία δεκαετία δεν υπάρχει κανένας θεσμοθετημένος τρόπος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών“, σημείωσε ο κ. Νικολαΐδης, αναφερόμενος χρονικά στο 2011 που η τότε υπουργός Α. Διαμαντοπούλου κατάργησε τα Διδασκαλεία και “έκτοτε δεν υπάρχει καμία επιμόρφωση για τους εκπαιδευτικούς”, ανέφερε.

Πλασματικά τα στοιχεία που παρουσιάζει το Υπουργείο για φακέλους αξιολόγησης που κατέθεσαν 5.510 σχολεία της χώρας

Σε πρόσφατα δημοσιεύματα σε εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας αλλά και τηλεοπτικά μέσα, γίνεται λόγος για κατάθεση πλήρους φακέλου αξιολόγησης από 5.510 σχολεία σε σύνολο 14.000 όλης της χώρας, κάτι όμως που διαψεύδεται κατηγορηματικά από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία. Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ορεστιάδας εξηγεί: “Τα στοιχεία που παρουσιάζει το Υπουργείο και δημοσιεύουν κεντρικά ΜΜΕ αφορούν κενές φόρμες ή περιπτώσεις που η φόρμα κάθε σχολείου συμπληρώθηκε από ένα πρόσωπο χωρίς αποφάσεις συλλόγων διδασκόντων. Καταγγέλθηκε αυτό, ως πλασματικό στοιχείο που είναι μέσα στο γενικότερο πλαίσιο του Υπ. Παιδείας, μιας αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών με μέσα που θυμίζουν άλλες εποχές. Γενικά το ποσοστό αποχής από τη διαδικασία αυτή είναι πάνω από 90% στα σχολεία όλης της χώρας, επομένως δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα οι αριθμοί που παρουσιάζει το Υπουργείο”.

Είμαστε υπέρ της αξιολόγησης – Θα μπορούσε να αποφευχθεί η σύγκρουση αν μας άκουγε το Υπ. Παιδείας

Αναλύοντας το σκεπτικό και τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για την αξιολόγηση, ο κ. Νικολαΐδης υποστηρίζει πως “η αντιπαράθεση με το Υπ. Παιδείας θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί, γιατί εμείς ως Διδασκαλική Ομοσπονδία και ως κλάδος γενικότερα έχουμε τοποθετηθεί υπέρ της αξιολογικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, όμως ως μιας ανατροφοδοτικής, γνήσια παιδαγωγικής διαδικασίας, ουσιαστικής αποτίμησης που θα πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και όχι από μονοπρόσωπα όργανα, και θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και το σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων, στην κατεύθυνση μιας ουσιαστικής ενίσχυσης της εκπαιδευτικής – παιδαγωγικής διαδικασίας και του δημόσιου σχολείου. Αυτή την κατεύθυνση έχουμε δώσει και είμαστε υπέρ της αξιολόγησης και του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου. Ήταν πάρα πολύ απλό για το Υπ. Παιδείας να κινηθεί σ’ αυτόν τον άξονα, να βρούμε σημείο επαφής και να δημιουργήσουμε ένα πάρα πολύ καλό σύστημα που πραγματικά θα βοηθούσε το δημόσιο σχολείο“.

Είναι λογικό να υπάρχει αμφισβήτηση από τον κόσμο που νομίζει ότι δεν θέλουμε να αξιολογηθούμε

“Μπαίνουν μέσα στη συζήτηση έννοιες για τις οποίες ο καθένας δίνει το δικό του περιεχόμενο”, λέει ο κ. Νικολαΐδης, ερμηνεύοντας την αμφισβήτηση του κόσμου ως εξής:

“Στην ερώτηση “γιατί κανένας δεν θέλει να αξιολογηθεί”, υπάρχει πραγματικά ένα θέμα συζήτησης, ένα θέμα πειθούς. Οι μεγάλες Ενώσεις Γονέων πανελλαδικά, που έσκυψαν πάνω στο πρόβλημα και ασχολήθηκαν με το περιεχόμενο αυτού του ζητήματος είναι μαζί μας και θα είναι τη Δευτέρα μαζί μας στις κινητοποιήσεις. Στην άποψη που διαμορφώνει ο γενικός πληθυσμός, μεγάλο ρόλο παίζουν και τα ΜΜΕ που απλουστεύουν τα πράγματα είτε από άγνοια είτε από πρόθεση. Είναι πολύ απλό να βρει κανείς τα κείμενα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας για να καταλάβει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αντιδρούν στην αξιολόγηση, αλλά στη διαδικασία που οδηγεί το σχολείο σε εμπορευματοποίηση, σε έναν στείρο ανταγωνισμό. Οδηγεί σε μία διαδικασία που αύριο θα απαιτεί αναζήτηση χορηγιών. Μια διαδικασία ώστε να οδηγηθούν οι εκπαιδευτικές δομές σε άλλους βαθμούς διοίκησης, που δεν θα βοηθούσε σε τίποτα το δημόσιο σχολείο. Έχουμε βάσιμες διαφωνίες στο θέμα αυτό, από την οπτική του καλύτερου δυνατού για το δημόσιο σχολείο”.

Συγκέντρωση τη Δευτέρα στις 11 π.μ. στην κεντρική πλατεία Ορεστιάδας

Για τη μεγάλη πανελλαδική και πανεκπαιδευτική κινητοποίηση της Δευτέρας, ο κ. Νικολαΐδης κάλεσε τους συναδέλφους του, γονείς και μαθητές να στηρίξουν τον αγώνα: “Καλούμε τους γονείς και τους μαθητές να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση αυτή, είτε ως συμπαραστάτες είτε ως συνομιλητές. Οι πληροφορίες μέχρι τώρα είναι πως θα υπάρξει μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών τη Δευτέρα στην απεργία. Βέβαια αυτό έχει σοβαρό οικονομικό κόστος στα εισοδήματα του καθένα, είναι ένας οδυνηρός αγώνας, επίπονος, δύσκολος.. Όμως είναι βέβαιο ότι ακόμα και οι συνάδελφοι που δεν θα μπορέσουν να συμμετέχουν στην απεργία θα το κάνουν για τους προσωπικούς, οικονομικούς λόγους. Η μη συμμετοχή στην απεργία αυτών των συναδέλφων δεν θα πρέπει να εκληφθεί ότι συμφωνούν με τα μέτρα του Υπουργείου”.

Έρχεται “επίθεση” από το Υπουργείο για συρρίκνωση τμημάτων και σχολείων

Σε ερώτηση σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα σχολεία του Έβρου, κλείνοντας ένα μήνα από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ο κ. Νικολαΐδης διευκρίνισε πως υπάρχουν πολύ λίγα κενά σε ειδικότητες. Εξέφρασε όμως την ανησυχία του, ότι “υπάρχει μία “επίθεση” του Υπουργείου Παιδείας για συρρίκνωση επιπλέον σχολείων και τμημάτων, βλέποντας απλά στεγνά τα νούμερα σε μία πλατφόρμα όπως το myscool. Δεν ξέρω αν το επόμενο διάστημα θα έχουμε εξελίξεις πάνω σ’ αυτό το θέμα” είπε καταλήγοντας, καθώς “βλέπουν απλώς τα νούμερα στο Υπουργείο Παιδείας, χωρίς να εμβαθύνουν στην ουσία”.

Ακούστε αναλυτικά >>ΕΔΩ<<


Συντάκτης Νίκος Πατούνας 8 Οκτωβρίου, 2021 20:31

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV