Πρωτόγνωρη εμπειρία διδασκαλίας στη Φινλανδία για εκπαιδευτικό του 1ου ΕΠΑ.Λ Ορεστιάδας
Ολοκλήρωση ατομικής κινητικότητας εκπαιδευτικού του 1ου ΕΠΑ.Λ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ στο Oulu της Φινλανδίας για διδασκαλία σε σχολική μονάδα, στο πλαίσιο υλοποίησης Διαπιστευμένου Σχεδίου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus Plus, Τομέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
Με επιτυχία και πρωτόγνωρη εμπειρία ολοκληρώθηκε η υλοποίηση ατομικής κινητικότητας εκπαιδευτικού του 1ου ΕΠΑ.Λ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ, σε αντίστοιχη σχολική μονάδα στην πόλη Oulu της Φινλανδίας από 25-10-2025 έως 29-10-2025.
Στην κινητικότητα αυτή συμμετείχε ο εκπαιδευτικός της σχολικής μονάδας κ. ΜΟΥΧΤΣΗΣ ΠΕΤΡΟΣ, ειδικότητα ΠΕ83 Ηλεκτρολόγος, στο πλαίσιο υλοποίησης διαπιστευμένου σχεδίου επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης εκπαιδευομένων και προσωπικού, του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ 2024, Δράση ΚΑ121, Τομέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με κωδικό αριθμό 2024-1-EL01-KA121-VET-000209537.
Ο εκπαιδευτικός φιλοξενήθηκες από τη σχολική μονάδα Educational Consortium O.S.A.O Technical Unit της πόλης Oulu στη Φινλανδία και δίδαξε μαθήματα της ειδικότητάς του στην αντίστοιχη ειδικότητα της σχολικής μονάδας υποδοχής.
Η εμπειρία διδασκαλίας του εκπαιδευτικού σε μια ομότιμη σχολική μονάδα της Ευρώπης, με ιδιαίτερα ανεπτυγμένο εκπαιδευτικό σύστημα, ήταν ιδιαίτερα σημαντική και πρωτοπόρα για τον συμμετέχοντα εκπαιδευτικό.
Ειδικότερα:
– Η ανταλλαγή γνώσεων με Φινλανδούς εκπαιδευτικούς ανέδειξε διαφορετικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις, κυρίως ως προς την έμφαση στη βιωματική μάθηση και την αυτονομία των μαθητών.
– Παρατηρήθηκε υψηλό επίπεδο τεχνολογικής υποστήριξης στη διδασκαλία, γεγονός που ενίσχυσε την κατανόηση της αξίας της ψηφιακής ενσωμάτωσης στη μαθησιακή διαδικασία.
– Η συμμετοχή σε εργαστηριακές ασκήσεις DC (συνεχούς ρεύματος) και AC (εναλλασσομένου ρεύματος) επέτρεψε τη σύγκριση πρακτικών διδασκαλίας και μεθόδων αξιολόγησης μεταξύ των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων.
– Η επικοινωνία στα αγγλικά με μαθητές και συναδέλφους βελτίωσε την προφορική γλωσσική επάρκεια και την ικανότητα διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
– Η εμπειρία συνέβαλε στην ανάπτυξη επαγγελματικής αυτοπεποίθησης, προσαρμοστικότητας και πρωτοβουλίας σε νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
– Η παρατήρηση της Φινλανδικής εκπαιδευτικής κουλτούρας ενίσχυσε την κατανόηση της αξίας της μαθητοκεντρικής προσέγγισης και της ομαδικής εργασίας.
– Η ανταλλαγή εμπειριών ανέδειξε τη σημασία της συνεχούς επιμόρφωσης και της ανοιχτής στάσης απέναντι σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές.
– Η κινητικότητα λειτούργησε ως ισχυρό κίνητρο επαγγελματικής ανανέωσης και προσωπικής εξέλιξης.
Ταυτόχρονα με την υλοποίηση της κινητικότητας αυτής, ενδυναμώνεται η εξωστρέφεια της σχολικής μας μονάδας, με τη δημιουργία νέων δικτύων επικοινωνίας και συνεργασίας με σχολικές μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του εξωτερικού, για τη μεταφορά καινοτόμων πρακτικών στην εκπαιδευτική καθημερινότητα.
Όλες οι δραστηριότητες – δαπάνες του προγράμματος ( μετακινήσεις, διαμονή, διατροφή , εκπαίδευση και οργάνωση του σχεδίου) χρηματοδοτήθηκαν από τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή και Εθνικός Φορέας Παρακολούθησης είναι το Ι.Κ.Υ.







