Ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Συντάκτης Γιάννης Βαβαλικούδης 6 Ιουνίου, 2018 11:11

Ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Με την έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων για το τμήμα 30 χιλιομέτρων μεταξύ Παρανεστίου και Σταυρούπολη γίνεται ρεαλιστικό το όραμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας που, μεταξύ άλλων, θα φέρει τη Θεσσαλονική έως και 3 ώρες πιο κοντά στο Έβρο.

Η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών για τη έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων στο τμήμα μεταξύ της ΧΘ 229,2 στην περιοχή του Πολυκάστρου και της ΧΘ 261,7 στη Σταυρούπολη Ξάνθης προβλέπει σύμφωνα με τις μελέτες του ΟΣΕ τη χάραξη και συντήρηση νέας μονής γραμμής, τη διαμόρφωση κατάλληλων γεωετρικών χαρακτηριστικών για την επίτευξη των απαιτούμενων προδιαγραφών, την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και τη διατήρηση – βελτίωση των υφιστάμενων Σιδηροδρομικών Σταθμών Παρανεστίου και Σταυρούπολης.

Το έργο αποτελεί μέρος της γραμμής που πρόκειται να ενώσει σιδηροδρομικά τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα και την Καβάλα με την Ξάνθη η οποία θα παρακάμπτει ένα μεγάλο τμήμα της υφιστάμενης γραμμής μειώνοντας δραστικά την διάρκεια του ταξιδιού από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη με τις ποιο αισιόδοξες φωνές να θέλουν αυτή η μείωση να αγγίζει τις τρεις ώρες καθώς στη νέα αυτή γραμμή προβλέπεται και η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης.


Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα ypodomes στο σύνολο της η γραμμή (μαζί με την παράκαμψη μέχρι την Ξάνθη) Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο αποτελούν το ανατολικό τμήμα της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας και μέρος του φιλόδοξου διακρατικού σχεδίου Sea2Sea που ενώνει σιδηροδρομικά τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με εκείνα της Βάρνας, του Μπουργκάς και του Ρούσε στη Βουλγαρία.

Βέβαια όλα αυτά στο σύνολο των κατοίκων του ‘Εβρου φαντάζουν ουτοπικά μιας και η σιδηροδρομική μετακίνηση αποτελεί την πλέον αναξιόπιστη μέθοδο μεταφοράς αφού τα δρομολόγια των τρένων δεν έχουν σταθεροποιηθεί εδώ και χρόνια είτε γιατί η σιδηροδρομική γραμμή , ως άλλο γεφύρι της Άρτας, κάθε χρόνο καταστρέφεται από τις πλημμύρες και ξανα-επισκευάζεται, είτε γιατί ο σιδηροδρομικός φορέας που εκτελεί τα δρομολόγια θεωρεί ασύμφορη την εκτέλεση των δρομολογίων, είτε γιατί υπάρχει έλλειψη μηχανοδηγών. Σε συνέχεια των παραπάνω τα δρομολόγια μέχρι και το ερχόμενο Σάββατο ,παρόλο που έχει αποκατασταθεί η σιδηροδρομική γραμμή, είναι σίγουρο ότι δεν θα εκτελούνται με τρένο καθώς οι μηχανοδηγοί έχουν προκηρύξει απεργία για την Πέμπτη και την Παρασκευή.


Συντάκτης Γιάννης Βαβαλικούδης 6 Ιουνίου, 2018 11:11

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV