Η «επόμενη μέρα» της Εγνατίας Οδού: Να μη χαθεί ο φορέας που ενώνει τη Βόρεια Ελλάδα
Συζήτηση για το μέλλον της Εγνατία Οδός Α.Ε. πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης στο κτίριο του ΤΕΕ/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή εργαζομένων της εταιρείας και μηχανικών. Στο επίκεντρο της εκδήλωσης βρέθηκε ο επικείμενος τερματισμός λειτουργίας της εταιρείας, μετά την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου, καθώς και η ανάγκη να διατηρηθεί η πολύτιμη τεχνογνωσία της, που επί δεκαετίες στήριξε τις υποδομές της Βόρειας Ελλάδας — από την Ήπειρο έως τον Έβρο.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Ηλίας Περτζινίδης, τόνισε τη σημασία της Εγνατίας Οδού ως οργανισμού με τεράστια εμπειρία, ικανό να αναλάβει σημαντικά έργα μελετών και κατασκευών. «Η Εγνατία Οδός δεν είναι μόνο ο δρόμος που διασχίζει τη χώρα· είναι και ο φορέας που μπορεί να κρατήσει τη Βόρεια Ελλάδα όρθια σε επίπεδο υποδομών», ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι «είναι αδιανόητο να οδηγηθούμε στο κλείσιμό της».
Αναφερόμενος στη στρατηγική σημασία της εταιρείας για την Αλεξανδρούπολη και τον Έβρο, σημείωσε πως «σε μια εποχή που η περιοχή αναδεικνύεται σε γεωστρατηγικό κόμβο μεταφορών και ενέργειας, η παρουσία ενός ισχυρού δημόσιου τεχνικού φορέα είναι απαραίτητη». «Η Εγνατία Οδός μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στη σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το εθνικό δίκτυο, αλλά και στα έργα οδικής ασφάλειας, συντήρησης και αναβάθμισης που χρειάζεται ο Έβρος», πρόσθεσε.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού, Γιώργος Γουδέβενος, επεσήμανε ότι «η εταιρεία διαθέτει όλη τη δομή και την εμπειρία για να σχεδιάζει, να μελετά και να κατασκευάζει έργα σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, από την Ηγουμενίτσα έως τον Έβρο». Όπως υπογράμμισε, «ένα πάγιο επτά δισεκατομμυρίων ευρώ, που για 35 χρόνια θα διαχειρίζονται ιδιώτες, χρειάζεται δημόσια τεχνική εποπτεία — και αυτή μπορεί να την προσφέρει η Εγνατία Οδός».
Ο κ. Γουδέβενος σημείωσε ότι «ο Έβρος και η Θράκη, που εξαρτώνται απόλυτα από το οδικό δίκτυο για την οικονομική τους ανάπτυξη και τη σύνδεσή τους με τα Βαλκάνια, δεν μπορούν να μείνουν χωρίς έναν ισχυρό δημόσιο φορέα υποδομών». Παράλληλα, τόνισε πως υπάρχει ήδη πρόβλεψη χρηματοδότησης για τη λειτουργία της εταιρείας μέσω του 7,5% της παραχώρησης που επιστρέφει στο Δημόσιο κάθε χρόνο.
Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Πάρης Μπίλλιας ανέδειξε τη συμβολή της εταιρείας στη διάχυση τεχνογνωσίας σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα. «Από την Εγνατία Οδό μάθαμε να μελετάμε και να κατασκευάζουμε σήραγγες, γέφυρες και δύσκολα τεχνικά έργα. Αυτή η γνώση δεν πρέπει να χαθεί», δήλωσε, υπογραμμίζοντας ότι «η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θεωρεί αδιαπραγμάτευτη τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας».
Μηχανικοί από την Ήπειρο, τη Δυτική και Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη έστειλαν κοινό μήνυμα: ο φορέας που «ένωσε τη χώρα από την Ηγουμενίτσα ως τον Έβρο» πρέπει να παραμείνει ενεργός. «Η Εγνατία Οδός δεν είναι απλώς μια εταιρεία — είναι η ραχοκοκαλιά των υποδομών της Βόρειας Ελλάδας και το θεμέλιο για την ανάπτυξη του Έβρου και της Αλεξανδρούπολης», τόνισαν.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ ΜΠΕ


