Cyber Monday 2021: Ξεκίνησε η Δευτέρα των διαδικτυακών προσφορών – Τι να προσέξετε

Συντάκτης Νewsroom 29 Νοεμβρίου, 2021 10:44

Cyber Monday 2021: Ξεκίνησε η Δευτέρα των διαδικτυακών προσφορών – Τι να προσέξετε

Ξεκίνησε σήμερα, Δευτέρα (29/11) η λεγόμενη Cyber Monday, μια πρωτοβουλία των λιανοπωλητών, σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τα έσοδα από πωλήσεις στο Διαδίκτυο.

Ο όρος επινοήθηκε από την Έλλεν Ντέιβις της Εθνικής Ομοσπονδία Λιανικής και τον Σκοτ Σίλβερμαν. Η Cyber Monday λαμβάνει χώρα τη Δευτέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Πρωτοεμφανίστηκε στις 28 Νοεμβρίου 2005 σε δελτίο Tύπου του Shop.org. Τις περισσότερες φορές είναι μεταξύ 26ης Νοεμβρίου και 2ας Δεκεμβρίου, αλλά πάντα λαμβάνει χώρα τέσσερις μέρες μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Φέτος πέφτει στις 29 Νοεμβρίου.


Σύμφωνα με έρευνα του 2005, το «77% των λιανοπωλητών στο διαδίκτυο δήλωσαν ότι οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν σημαντικά την Δευτέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών, μια τάση που οδηγεί σε σοβαρές διαδικτυακές εκπτώσεις και προσφορές στη Cyber Monday το έτος αυτό (2005).

Το 2017, οι διαδικτυακές πωλήσεις στην Cyber Monday άγγιξαν τα 6,59 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τα 2,98 δισ. δολάρια το 2015, και τα 2,65 δισ. δολάρια το 2014. Ωστόσο, η μέση αξία των παραγγελιών είχε πέσει στα 128 δολάρια από 160 το 2014.

Η Cyber Monday έχει γίνει το διαδικτυακό ισοδύναμο της Black Friday και προσφέρει μια ευκαιρία σε μικρότερους διαδικτυακούς λιανοπωλητές να ανταγωνιστούν τις μεγαλύτερες αλυσίδες. Από την καθιέρωση της, ο όρος Cyber Monday έχει καταστεί διεθνής όρος του μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται από διαδικτυακούς λιανοπωλητές σε όλο τον κόσμο.

Η Cyber Monday δεν συμπεριλαμβάνεται στις τακτικές εκπτώσεις αλλά πρόκειται για προωθητική ενέργεια και αφορά όλη την αγορά και όλες τις επιχειρήσεις, μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας. Η συμμετοχή των εμπορικών καταστημάτων είναι προαιρετική.

Στα προϊόντα που προσφέρονται, θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή. Εφόσον αναγράφεται ποσοστό μείωσης, αυτό θα πρέπει να αναρτάται σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα. Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των κωδικών που διαθέτει το κατάστημα.

Για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία των καταλωτών αλλά και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η αγορά, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συστήνουν στους καταναλωτές τα ακόλουθα:

  • Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν, έτσι, νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.
  • Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
  • Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.
  • Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες (πχ δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν “νεκρές” συνδέσεις [links] ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger, κ.λπ.).

Μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

  • Την ταυτότητα του προμηθευτή: (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του: (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ).
  • Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
  • Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ). Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: (κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας-μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Οδηγίες για όσους επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικές συσκευές

Ενόψει των εκπτωτικών ημερών (Black FridayCyber Monday) και της περιόδου των εορταστικών αγορών, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) ενημερώνει τους καταναλωτές και τις εμπορικές επιχειρήσεις για το ισχύον πλαίσιο σχετικά με την αγορά συσκευών ραδιοεξοπλισμού.

Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν ασύρματα και κινητά τηλέφωνα, ασύρματα παιχνίδια, ασύρματα ηχεία, tablets και υπολογιστές με δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης, ασύρματοι εκτυπωτές, τηλεοράσεις, ραδιόφωνα, έξυπνα ρολόγια, ασύρματοι βιομετρητές (health monitors), ασύρματοι πομποδέκτες, ασύρματες συσκευές για το διαδίκτυο των πραγμάτων (Internet of Things, IoT), οικιακές ηλεκτρικές συσκευές με ενσωματωμένες δυνατότητες ασύρματης σύνδεσης κ.λπ.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι βάσει της ευρωπαϊκής Οδηγίας 2014/53/ΕΕ, η οποία έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία με το Προεδρικό Διάταγμα 98/2017, οι συμμορφούμενες με τη νομοθεσία συσκευές, μεταξύ άλλων, φέρουν:

  • Το σήμα CE, τόσο στη συσκευασία όσο και στο σώμα της συσκευής.
  • Συνοδευτικά έγγραφα που περιλαμβάνουν στην ελληνική γλώσσα τις οδηγίες χρήσης και ασφαλείας, καθώς και τη δήλωση συμμόρφωσης ΕΕ με την οποία ο κατασκευαστής δηλώνει ότι πληρούνται οι απαιτήσεις που περιλαμβάνονται στην ως άνω ευρωπαϊκή Οδηγία.

Συντάκτης Νewsroom 29 Νοεμβρίου, 2021 10:44

Δημοφιλή άρθρα

Ράδιο Έβρος TV