Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης: Συμπαραστάτες Ένωση και Σύλλογος Γονέων στον αγώνα των μαθητών
Στηρίζει τον αγώνα μαθητών και γονιών του του Μουσικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης η Ένωση Γονέων μαθητών/ριών του δήμου Αλεξανδρούπολης
Η ανακοίνωση της Ένωσης:
Η Ένωση Γονέων μαθητών/ριών του δήμου Αλεξανδρούπολης, σε συνέχεια της αντίστοιχης απόφασης του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου με Λυκειακές τάξεις Αλεξανδρούπολης, χαιρετίζει και στηρίζει τον αγώνα των μαθητών/ριών και των γονιών τους και τα δίκαια αιτήματά τους.
Τα Μουσικά σχολεία συγκροτούν έναν ξεχωριστό τύπο δημόσιου σχολείου με αδιαμφισβήτητη προσφορά στην κοινωνία και τον πολιτισμό κάθε τόπου. Τα προβλήματα των Μουσικών σχολείων της χώρας, όπως και του Μουσικού σχολείου Αλεξανδρούπολης, είναι πολλά και παραμένουν άλυτα εδώ και πολλά χρόνια.
Κτηριακά προβλήματα, με αίθουσες που δεν επαρκούν και δεν καλύπτουν τις ανάγκες της σχολικής κοινότητας και δεν ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες που συνεπάγεται η διδασκαλία μουσικών οργάνων.
Ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται η διδασκαλία όλων των μουσικών οργάνων από το πρώτο κουδούνι κάθε σχολικής χρονιάς.
Ελλείψεις σε υλικοτεχνικές υποδομές, αφού οι απαιτήσεις των μουσικών σχολείων σε όργανα και τα αντίστοιχα αναλώσιμα τους είναι πολλές και συχνά καλούνται να τις καλύψουν οι γονείς, βάζοντας για άλλη μια φορά βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Παντελής απουσία συγγραμμάτων σε όλα τα μουσικά σχολεία, με αποτέλεσμα η διδασκαλία να γίνεται με σημειώσεις των παιδιών και των καθηγητ(ρι)ών τους.
Οφείλουμε λοιπόν να δυναμώσουμε τη φωνή μας και τις πιέσεις μας για την επίλυση κάθε μικρού ή μεγάλου προβλήματος που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας, ώστε να εξασφαλίζονται τα μορφωτικά τους δικαιώματα, σε ένα πλήρως στελεχωμένο και λειτουργικό δημόσιο σχολείο. Σε ένα σχολείο που, εκτός όλων των παραπάνω προβλημάτων, προσπαθεί να διαχειριστεί και τη «φτώχεια» του, καθώς η κατάργηση των σχολικών επιτροπών έφερε στην επιφάνεια τεράστια οικονομικά προβλήματα, με διευθυντές/ριες να αδυνατούν να καλύψουν βασικές ανάγκες του σχολείου, καθώς τα ταμεία τους είναι για μήνες άδεια και η όποια χρηματοδότηση γίνεται με το σταγονόμετρο.
Τέλος, θεωρούμε απαράδεκτη την όλο και πιο συχνή παρουσία της αστυνομίας σε όποιο σχολείο οι μαθητές κινητοποιούνται, όπως έγινε και στο Μουσικό για άλλη μια φορά, σε μια προσπάθεια να «τρομοκρατούνται» τα παιδιά μας για να σταματήσουν να διεκδικούν τα αυτονόητα δικαιώματά τους. Γιατί έγκλημα δεν είναι να διεκδικείς και να υψώνεις ανάστημα, αλλά να προσπαθείς να επιβάλλεις τη σιωπή για να κρύψεις τις απαράδεκτες ελλείψεις και τις ευθύνες για την καταπάτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των παιδιών.
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Αλεξανδρούπολης γνωστοποίησε ανακοίνωση με την οποία συντάσσονται στο πλευρό των μαθητών. Τονίζονται εκεί τα αιτήματα που αφορούν την ανέγερση νέας σχολικής μονάδας, με προδιαγραφές μουσικού σχολείου – και μάλιστα καταγγέλλεται πως οι πρόβες συνόλων μουσικών οργάνων, οι οποίες απαιτούν μεγαλύτερες αίθουσες, γίνονται στο διάδρομο του σχολείου – τοποθέτηση καθηγητών μουσικών, ξεχωριστό κονδύλιο στα μουσικά σχολεία το οποίο να αφορά στην προμήθεια και συντήρηση των μουσικών οργάνων ενώ τέλος σημειώνουν πως τα μουσικά βιβλία είναι ανύπαρκτα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Αλεξανδρούπολης:
Με αφορμή τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας που λαμβάνουν χώρα πανελλαδικά και αφορούν στη λειτουργία των Μουσικών και των Καλλιτεχνικών Σχολείων της χώρας μας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Αλεξανδρούπολης συντάσσεται στο πλευρό των διαμαρτυρόμενων μαθητών του σχολείου μας.
Προκειμένου να γίνουν κοινωνοί των αιτημάτων των μαθητών και των γονέων τους οι συμπολίτες μας, κρίνεται σκόπιμο, να αναφερθούν τα πιο καίρια και σημαντικά εξ αυτών, όπως:
• Ανέγερση νέας σχολικής μονάδας, με προδιαγραφές μουσικού σχολείου (πολλές μικρές αίθουσες για διδασκαλία μουσικών οργάνων και αίθουσα μουσικών εκδηλώσεων): Eπί του παρόντος, στο υπάρχον κτήριο γίνεται προσπάθεια εκμετάλλευσης κάθε διαθέσιμου χώρου, κατάλληλου και μη, προκειμένου να γίνει η διδασκαλία των μουσικών οργάνων, ενώ οι πρόβες συνόλων μουσικών οργάνων, οι οποίες απαιτούν μεγαλύτερες αίθουσες, γίνονται στο… διάδρομο του σχολείου..!
Ο Δήμαρχος της πόλης μας μας διαβεβαίωσε τον περασμένο Νοέμβριο ότι έχει γίνει σχεδιασμός για την κατασκευή νέου κτηρίου Μουσικού Σχολείου της πόλης. Ευχόμαστε και προσδοκούμε την κατά το δυνατόν συντομότερη υλοποίησή του!
• Τοποθέτηση καθηγητών μουσικών όλων των μουσικών οργάνων από την αρχή του σχολικού έτους. Απουσία επαρκούς αριθμού μουσικών σε κάθε μουσικό όργανο, αναγκάζεται το σχολείο να εφαρμόζει ημίμετρα, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, όπως να παρακολουθούν το μάθημα μουσικού οργάνου ενός καθηγητή 3 και 4 άτομα μαζί, τη στιγμή που θα έπρεπε το μάθημα να γίνεται ατομικά! Για το σκοπό αυτό κρίνεται απαραίτητος ο έγκαιρος προγραμματισμός και συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας με τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να προβάλλονται έγκαιρα, από τη λήξη της προηγούμενης χρονιάς οι ανάγκες των καθηγητών μουσικών οργάνων της επόμενης και να αποφεύγονται οι αναποτελεσματικές και καθόλου παιδαγωγικές παρακολουθήσεις από πολλά άτομα ταυτόχρονα.
• Τα μουσικά σχολεία έχουν αυξημένες απαιτήσεις τόσο σε μουσικά όργανα, όσο και σε αναλώσιμα μουσικών οργάνων (χορδές, δοξάρια κ.ά). Εντός μηνός Δεκεμβρίου 2024 οι ανάγκες αυτές καλύφθηκαν από τους γονείς του σχολείου. Θα πρέπει το Υπουργείο να αναγνωρίσει την ανάγκη για ξεχωριστό κονδύλιο στα μουσικά σχολεία, το οποίο να αφορά στην προμήθεια και συντήρηση των μουσικών οργάνων.
• Είναι απορίας άξιο, πώς μετά από δεκαετίες λειτουργίας μουσικών σχολείων στη χώρα μας, δεν έχουν εκδοθεί συγγράμματα (βιβλία) θεωρίας ευρωπαϊκής και βυζαντινής μουσικής, καθώς και συγγράμματα μουσικών οργάνων. Τα παιδιά μαθαίνουν μουσική κρατώντας σημειώσεις στο μάθημα και μέσα από υλικό (φυλλάδια) που τους δίνουν οι καθηγητές τους. Μουσικά βιβλία ανύπαρκτα!
Τα μουσικά σχολεία δημιουργήθηκαν με σκοπό να καλλιεργήσουν καλλιτεχνικά τους μαθητές τους, προάγοντας τον πολιτισμό στη χώρα μας. Χωρίς την εξασφάλιση των απαιτούμενων, αξιοπρεπών συνθηκών διδασκαλίας, το εγχείρημα σύντομα θα αποτύχει. Παρακαλούμε όλους τους φορείς να αναλάβουν το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί, προβαίνοντας σε πράξεις, στο πλαίσιο της επίλυσης των προβλημάτων που προαναφέρθηκαν.