300.000 ευρώ για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Αλεξανδρούπολης 

Συντάκτης Νewsroom 21 Μαΐου, 2025 11:40

300.000 ευρώ για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Αλεξανδρούπολης 

  • Ο προγραμματισμός για το 2025 προβλέπει συμμετοχές σε εκθέσεις, προβολή του προορισμού σε social media και ΜΜΕ, διοργάνωση Fam Trips κλπ
  • Στόχος η ανάπτυξη αεροπορικών συνδέσεων του αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης με αεροδρόμια σε άλλες αγορές που επιθυμεί να προσελκύσει ο Δήμος

Περίπου 300.000 ευρώ θα κοστίσει για το 2025 το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Αλεξανδρούπολης, το οποίο θα παρουσιαζόταν στην συνεδρίαση της Δευτέρας του Δημοτικού Συμβουλίου από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Πέτρο Κυριακίδη.

Πριν αναλυθούν οι στόχοι της δημοτικής αρχής για το 2025, έγινε απολογισμός των δράσεων του 2024, στις οποίες ξεχώρισαν οι συμμετοχές σε τουριστικές εκθέσεις Ελλάδος και εξωτερικού, η διοργάνωση press trips για δημοσιογράφους και influencers από Τουρκία και Βουλγαρία, η διεξαγωγή έρευνας «Τουριστικό βαρόμετρο» που θα επαναληφθεί και το 2025, καθώς εξήχθησαν χρήσιμα συμπεράσματα κτλ


Η φιλοσοφία του Σχεδίου

Όπως αναφέρεται στη σχετική εισήγηση, το Σχέδιο Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αλεξανδρούπολης για το έτος 2025 αποτελεί συνέχεια των προσπαθειών εξωστρέφειας και προβολής του τουριστικού του προϊόντος που κάνει ο Δήμος τα τελευταία χρόνια.

«Ως συνέχεια του Σχεδίου Τουριστικής Προβολής του 2024 και σύμφωνα με τις προσδοκίες από τις αγορές στόχους για την περίοδο του 2025, προχωράμε στην διατήρηση και ενίσχυση επιτυχημένων ενεργειών έως σήμερα που έχουν προσφέρει στην προβολή της περιοχής καθώς και στην προσθήκη νέων ενεργειών που θα επικεντρώνονται στην εμπειρία του επισκέπτη στον προορισμό, έτσι ώστε να προσδώσουν προστιθέμενη αξία στον προορισμό και να ενισχύσουν την word of mouth προβολή αυτού. Κρίνεται σημαντική η διατήρηση και ενίσχυση της εξωστρέφειας με στοχευμένες ενέργειες καθώς καλούμαστε να ανταγωνιστούμε τόσο όμορους προορισμούς όσο και άλλους εντός και εκτός συνόρων, οι οποίοι ειδικά μετά την πλήρη ένταξη της Βουλγαρίας και Ρουμανίας στην ζώνη Schengen, έχουν εντατικοποιήσει  τις δράσεις εξωστρέφειας τους ώστε να διεκδικήσουν αύξηση  επισκεπτών από τις γειτονικές αγορές.

Οι στοχευμένες ενέργειες σε νέες αγορές κρίνονται απαραίτητες για την αύξηση των πραγματικών μεγεθών (αριθμός επισκεπτών, μέσο αριθμό διανυκτερεύσεων, κατά κεφαλήν κατανάλωση κ.α), την αλλαγή και εμπλουτισμό του μίγματος των επισκεπτών μας και την θωράκιση του προορισμού μας από τυχόν μελλοντικές  γεωπολιτικές εξελίξεις.

Το προτεινόμενο σχέδιο προγράμματος τουριστικής προβολής δεν έχει μονοδιάστατο περιεχόμενο, αλλά περιλαμβάνει όλες τις βασικές ενέργειες τουριστικής προβολής ενός προορισμού (ηλεκτρονική, έντυπα, εκθέσεις, κ.α.).

Οι προτεινόμενες ενέργειες εξυπηρετούν τις γενικές κατευθύνσεις της τουριστικής στρατηγικής και τους στόχους προώθησης του τουριστικού προορισμού, αξιοποιώντας παράλληλα τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα.

Ο προορισμός «Αλεξανδρούπολη» δεν είναι ένας μονοδιάστατος τουριστικός προορισμός αλλά πολυδιάστατος αφού περιλαμβάνει τουριστικά “προϊόντα” τα οποία με την σωστή παρουσίαση, επικοινωνία και ανάδειξή τους μπορούν να αποτελέσουν θέλγητρα προσέλκυσης ποιοτικότερου μίγματος επισκεπτών».

Νέοι στόχοι

Λαμβάνοντας  υπόψη τον ειδικό χωροταξικό σχεδιασμό για τον Τουρισμό σε εθνικό επίπεδο, τις νέες τάσεις και δυναμικές, όπως αυτές αναπτύσσονται και μεταβάλλονται τα τελευταία χρόνια, και τέλος τα χαρακτηριστικά της Αλεξανδρούπολης ως τουριστικό προορισμό, ο Δήμος διαμορφώνει το μίγμα τουριστικού προϊόντος της περιοχής ως εξής (κατά σειρά προτεραιότητας):

  • ΗΛΙΟΣ / ΘΑΛΑΣΣΑ (Seaside)
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΟΛΗΣ (City Break) ·
  • ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (Food & Beverage)
  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (Culture)
  • ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (Business)
  • ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΠΕΡΙΗΓΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (Touring)
  • ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (Nautical)
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΕΞΙΑΣ (Health & Wellness)

«Μέλημα μας για τα επόμενα έτη είναι οι δύο τελευταίες κατηγορίες να ανέβουν στην προτεραιοποίηση, κάτι όμως που εξαρτάται από την πορεία ανάπτυξης των κατάλληλων υποδομών (Μαρίνα ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, αδειοδότηση – λειτουργία Λουτρών Τραϊανούπολης κ.α)» αναφέρεται στην εισήγηση.

Σε ό,τι αφορά τους ειδικούς στρατηγικούς στόχους που τίθενται φέτος, εκτιμάται ότι θα βοηθήσουν  στην αύξηση της μέσης ετήσιας πληρότητας και στην επιμήκυνση της  τουριστικής περιόδου υψηλής ζήτησης, και θα συνδράμουν στην  γενικότερη αύξηση της κατά κεφαλή μέσης ημερήσιας δαπάνης.

Οι στόχοι αυτοί αφορούν:

-Τη δημιουργία και προβολή Τουριστικών προϊόντων όπως    είναι τα festival – events και διάφορες εκδηλώσεις που   λαμβάνουν χώρα τόσο στα στενά όρια του Δήμου όσο και η  αξιοποίηση γεγονότων σε κοντινούς προορισμούς, ώστε να προσελκύσουν επισκέπτες σε άλλες εποχές του χρόνου πλην της Περιόδου υψηλής ζήτησης.

-Τη δημοσιοποίηση της θετικής επίδρασης της «καλής μαρτυρίας» (word of mouth).

-Την ενίσχυση των θεματικών μορφών τουρισμού που δεν είναι καθαρά εποχιακές. Καθώς κατά την κλασική περίοδο (καλοκαιρινή) η πληρότητα αγγίζει το 100%, για  να υπάρξει μεγαλύτερη κατά κεφαλή μέση ημερήσια δαπάνη και άρα περισσότερα έσοδα στην αγορά πρέπει σταδιακά να επιτευχθεί αλλαγή του μίγματος των επισκεπτών.

-Τη διαρκή σταθερή και με στρατηγική στόχευση, προβολή του προορισμού στη τουριστική αγορά, θα οδηγήσει στην ισχυροποίηση του προορισμού δημιουργώντας κλίμα επιχειρηματικής ασφάλειας με σκοπό την προσέλκυση επενδύσεων (ξενοδοχειακές μονάδες, επιχειρήσεις εστίασης, κ.α.) ώστε στο μέλλον ο προορισμός να μπορεί να προσελκύσει ένα μεγαλύτερο και ποιοτικότερο τμήμα  της τουριστικής αγοράς.

Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική στόχευση του Δήμου, προωθούνται ενέργειες για τη διατήρηση και ενίσχυση των επισκεπτών από Ελλάδα, Τουρκία, Βουλγαρία, Ρουμανία και, παράλληλα, η ανάπτυξη σε νέες αγορές της Κύπρου, της Γαλλίας, της Αυστρίας, της Γερμανίας, της Πολωνίας και της Σερβίας.

gnomionline.gr


Συντάκτης Νewsroom 21 Μαΐου, 2025 11:40

Ράδιο Έβρος TV