Καθυστερήσεις στον Κάθετο Άξονα Κομοτηνή-Νυμφαία-Βουλγαρία καταγγέλλει η Περιφερειακή Αναγέννηση
Η παράταξη της ελλάσσονος αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης «Περιφερειακή Αναγέννηση» με δελτίο τύπου της επισημαίνει τις σημαντικότατες καθυστερήσεις που έχουν υπάρξει στην ολοκλήρωση και παράδοση του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Συγκεκριμένα αναφέρει: «Καλούμε την περιφέρεια, αντί την εμφάνιση ψεύτικης εικόνας προς τους πολίτες, την γνωστή εικονική πραγματικότητα του κ. Γιαννακίδη, να πουν όλη την αλήθεια για το έργο, που κατασκευάζει η Εγνατία. Όταν τους βολεύει, σε έργα άλλων, λένε πολλά ,είναι λαλίστατοι». Αυτά σχολίασε ο επικεφαλής της Παράταξής μας, κ. Γιώργος Παυλίδης, με αφορμή την επίσκεψη Βουλγαρικής Αντιπροσωπείας στον άξονα Κομοτηνή – Νυμφαία –Κίρτζαλι.
Στο γλαφυρό σχετικό δελτίο τύπου του κ. Γιαννακίδη, με λεπτομέρειες για ανάπτυξη τύπου «ασκήσεις επί χάρτου», δεν αναφέρουν ούτε λέξη για την ταμπακιέρα, ότι το έργο πάγωσε, ότι είναι απλήρωτοι οι εργαζόμενοι και το πότε θα παραδοθεί.
Η παράδοση του ελληνοβουλγαρικού κάθετου άξονα και χωρίς στο έργο να περιλαμβάνεται το τελευταίο πεδινό τμήμα των 9 χιλιομέτρων, είναι άγνωστο πόσες φορές ακόμη θα αναβληθεί.
Το τελικό κόστος επί ελληνικού εδάφους θα αγγίξει τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τώρα σταμάτησαν οι εργασίες, από έλλειψη πόρων.
Δυστυχώς πάμε πίσω παντού, η κοινωνία υποφέρει από φτώχεια, ανεργία και ανέχεια, ενώ οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι, αυτοί συγκαλύπτουν την πραγματικότητα, κρύβοντας τα προβλήματα κάτω απ’ το χαλί.».
Τέλος, σύμφωνα με την ανακοίνωση της αναδόχου εταιρίας σημειώνονται τα εξής πληροφοριακά στοιχεία : «Ο άξονας αυτός μήκους 23 χλμ. αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙΧ. Η κατασκευή του άξονα αποφασίστηκε στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας για την ανάπτυξη των οδικών συνδέσεων μεταξύ Ελλάδας-Βουλγαρίας. Η αρμοδιότητα για τις μελέτες και την υλοποίηση του έργου “Κάθετος άξονας Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα”, μεταβιβάστηκε στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. με την Δ1β/0/1786/13-06-2006 Υπουργική Απόφαση. Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. αφού επισκόπησε τις παραδοθείσες μελέτες προχώρησε σε διερεύνηση λύσης με βελτιωμένη χάραξη της οδού με καλύτερα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και με ταχύτητα μελέτης 80 χλμ./ώρα, λύση που ανταποκρίνονταν στις απαιτήσεις της Διακρατικής Συμφωνίας και στις προδιαγραφές των Διευρωπαϊκών Δικτύων. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο (2) γεφυρών, (5) οδικών σηράγγων, συνολικού μήκους 1,7 χλμ. περίπου και επτά (7) Ισόπεδων Κόμβων σύνδεσης. Η χρηματοδότηση του έργου εξασφαλίστηκε τόσο από πόρους του Γ΄ΚΠΣ μέσω του Ε.Π. “Οδικοί ΄Αξονες, Λιμάνια, Αστική Ανάπτυξη”, όσο και από πόρους της 4ης Προγραμματικής Περιόδου μέσω του Ε.Π. “Ενίσχυση Προσπελασιμότητας” του ΕΣΠΑ. έργο δημοπρατήθηκε στις 15/12/2006 με προϋπολογισμό 85 εκ. € (με ΦΠΑ) και η σύμβαση κατασκευής υπογράφτηκε στις 20/07/2007. Οι εργασίες κατασκευής προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται να γίνει μέχρι το τέλος του 2011».




